JUMALA SIUNATKOON SINUA JA ANTAKOON SINULLE RAUHAN

Pyhä Henki kehotti minua lukemaan 2 Moos. 12. luvun. Se sisältää kertomuksen Israelin pääsystä pois Egyptin maasta.

Jokaisen israelilaisen kodin oven oli sivelty karitsan verta molempiin ovipieliin ja yläpuuhun. Se varjelisi Jumalan kansaa ohikulkevalta kuoleman enkeliltä. Kun päivä koitti, Israelin joukot marssivat ulos vankeudesta. Miehiä oli 600 000, lisäksi naisia ja lapsia. ”Kun ne neljäsataa kolmekymmentä vuotta olivat kuluneet, niin juuri sinä päivänä kaikki Herran joukot lähtivät Egyptin maasta”( 2 Moos.12:41).

Seuraavassa luvussa pysähdyin jakeeseen 3, jossa sanotaan: ”…sillä Herra vei teidät sieltä pois väkevällä kädellä” (2 Moos. 13:3). Herran voima yksin, ei mikään ihmisvoima, vapahti Jumalan kansan.

Daavid julistaa: ”…se Jumala, joka on minun vahva turvani ja johdattaa nuhteetonta hänen tiellänsä. Hän ojensi kätensä korkeudesta ja tarttui minuun, veti minut ylös suurista vesistä.

Hän pelasti minut voimallisesta vihollisestani, minun vihamiehistäni, sillä he olivat minua väkevämmät. Hän on kaikkien kilpi, jotka häneen turvaavat”(2 Sam.22:33,17,18,31).

Uskomme ja voimamme saattavat heiketä. Heikkouden aikoja varten Jumala on antanut ihmeellisiä lupauksia uudistumisesta ja voiman antamisesta:

•”Sinä vyötät minut voimalla sotaan, sinä painat vastustajani minun alleni” (2 Sam. 22:40)

•”Urhojen jouset ovat särjetyt, voipuneet vyöttäytyvät voimalla” (1 Sam. 2:4)

•”Herra antaa kansallensa väkevyyden, Herra siunaa kansaansa rauhalla” (Ps.29:11)

•”Peljättävä on Jumala, joka ilmestyy sinun pyhäköstäsi, Israelin Jumala. Hän antaa kansallensa voiman ja väkevyyden. Kiitetty olkoon Jumala” (Ps.68:35)

•”… älä hylkää minua, kun voimani loppuu... Herran, Herran väkeviä tekoja minä tuon julki” (Ps.71:9, 16)

•”Autuaat ne ihmiset, joilla on voimansa sinussa … He käyvät voimasta voimaan, he astuvat Jumalan eteen Siionissa”(Ps.84:5,7).

Rakkaani, uskotko, että Jumalamme on vahva? Jos hän on vahva, ei mikään valta kestä hänen edessään. Anna sen tähden kaikkesi hänen väkevään käteensä ja valtaansa. Hän avaa tien. Ennen kaikkea, usko tämä lause: ”Sinä päivänä, jona minä huusin, sinä vastasit minulle; sinä rohkaisit minua: minun sieluni sai voiman” (Ps.138:3).

Jumala rakastakoon ja siunatkoon sinua.