TAISTELUSI ON HERRAN TAISTELU (2 Aik.30:15)

Kirjoitan tästä aiheesta muistuttaakseni sinua siitä, ettei edessäsi oleva taistelu ole sinun, vaan Jumalan. Jos olet hänen lapsensa, voit olla varma siitä, että Saatana ”raivoaa sinua vastaan”.

2 Aikakirjan 20.luvussa suuri väkijoukko hyökkäsi Jumalan kansan kimppuun. Kuningas Joosafat ja hänen miehensä päättivät rukoilla Herraa paastoten. Kuningas käytti sanoja, jotka ovat olleet toisinaan meidänkin huulillamme hengellisen vaelluksemme aikana: ”Me emme mahda mitään tätä suurta joukkoa vastaan, joka hyökkää meidän kimppuumme, emmekä itse tiedä mitä tehdä, vaan sinuun meidän silmämme katsovat" (2 Aik.20:12). ”Ja Herran Henki tuli seurakunnan keskellä (oleviin miehiin)…ja hän sanoi: ’Älkää peljätkö älkääkä arkailko tätä suurta joukkoa, sillä sota ei ole teidän, vaan Jumalan’ ” (2 Aik. 20:14 -15).

Jesaja antoi seuraavan varoituksen Saatanan valloille: ”Ketä olet herjannut ja häväissyt, ja ketä vastaan olet korottanut äänesi? Korkealle olet kohottanut silmäsi Israelin Pyhää vastaan” (Jes. 37:23).

Jumala sanoi kansalleen ja niin hän sanoo meillekin tänään: ”Taistelu ei ole sinua, vaan Saatana raivoaa minua, sinussa asuvaa Herraa vastaan”. Jumala sanoi Saatanalle: ”Istuitpa sinä tai lähdit tai tulit, minä sen tiedän, niin kuin senkin, että sinä raivoat minua vastaan” (Jes. 37:28).

Kysynpä sinulta: mikä sinun taistelusi on? Avioliittosi? Työpaikkasi? Taloutesi? Terveytesi? Käykö taistelusi päivä päivältä kiivaammaksi? Jos olet antanut sydämesi Jeesukselle ja haluat pitää kiinni hänestä, joudut kohtaamaan helvetin raivon. Siltikään taistelu ei ole sinun.

Jos haluat, voit lakata taistelemasta hyvin äkkiä. Panet rukkaset naulaan ja antaudut omille peloillesi ja epäilyillesi. Saatana ei kiusaa niitä, jotka lakkaavat luottamasta Herraan.

Niin, taistelu on Herran, mutta pitää meidänkin tehdä osamme: luottaa ja uskoa hänen lupauksiinsa, kun kohtaamme toivottoman ja mahdottoman tilanteen. ”Miksi sinä, Jaakob, sanot ja sinä, Israel, puhut: "Minun tieni on Herralta salassa, minun oikeuteni on joutunut pois minun Jumalani huomasta"?(Jes. 40:27).

Usko vaatii minua luovuttamaan kaikki ongelmani, vaikeat tilanteeni, pelkoni, ahdistukseni Herran käsiin. Kun olen tehnyt kaikkeni ja tiedän, etten voi voittaa taistelua, silloin minun pitää antaa se hänen käsiinsä.

Herramme tuntee Saatanan raivon. Meidän pitää uskoa, että hän toimii. Hän vie meidät läpi tulvavesien ja tulenliekkien ja ajaa takaa kaikkia vihollisiamme. Kuulepa, mitä Herra sanoo aikeistaan: ”Koska sinä minua vastaan raivoat ja koska sinun ylpeytesi on tullut minun korviini, niin minä panen koukkuni sinun nenääsi ja suitseni sinun suuhusi ja vien sinut takaisin samaa tietä, jota tulitkin” (Jes. 37:29).

Pidä tiukasti kiinni uskostasi, luota häneen, lepää hänen lupauksissaan, hylkää kaikki Saatanan mieleesi panemat valheet. Silloin voit odottaa Jumalan tulevan Henkensä kautta tilanteeseesi ja lopettavan taistelun. Hän liikuttaa taivaat ja maan päästääkseen sinut vapaaksi ja tehdäkseen sinulle tietä. Tie ulos on luottamuksessa, luottamuksessa, luottamuksessa. ”Hän lopettaa sodat maan ääriin saakka” (Ps.46:9).