TÄSTEDES by Gary Wilkerson

Kun enkeli oli lausunut: ”Sinä olet saanut armon Jumalan edessä”(Luuk.1:30), Raamattu sanoo, että Maria ”tuli raskaaksi”. Tämä tapahtuu meille, kun löydämme Jumalan mielisuosion. Hän synnyttää meissä uutta elämää. Jos sinulla on lapsia, tiedät, että heidän saapuessaan mikään ei ole enää samaa kuin ennen. Maailma kääntyy ylösalaisin. Sama tapahtuu Jumalan mielisuosion langetessa yllemme.

Maria käsitti tämän. Hän näki, että kaikki muuttuisi toiseksi, mitä vaikeata se sitten toisikaan tullessaan. Enkeli sanoi hänelle, että hänen lapsensa päästäisi vangitut vapaiksi. Se kolahti Marian sydämeen. Hän puhkesi laulamaan: ”Minun sieluni suuresti ylistää Herraa, ja minun henkeni riemuitsee Jumalasta, vapahtajastani; sillä hän on katsonut palvelijattarensa alhaisuuteen. Katso, tästedes kaikki sukupolvet ylistävät minua autuaaksi.

Sillä Voimallinen on tehnyt minulle suuria, ja hänen nimensä on pyhä, ja hänen laupeutensa pysyy polvesta polveen niille, jotka häntä pelkäävät”(Luuk.1:46 -50, kursiivit kirjoittajan).

Jumalan mielisuosiossa voimme todistaa Marian kanssa: ”Herra on siunannut minua, koska hän näkee minut kaikissa olosuhteissani. Hän voi tehdä muutoksia elämässäni milloin vain ja synnyttää sellaista, jota en ole koskaan voinut kuvitellakaan.”

Marian julisti kiitosvirren toisessa säkeessä tajutessaan, että Jumala muuttaa hänen elämänsä: ”Tästedes vaellan Jumalan mielisuosiossa. Laitan syrjään omat yritykseni saada turvallisuutta ja antaudun kaikkine haluineni ja toiveineni hänelle.”

Tämä on se perustava hetki, jolloin Jumalan mielisuosio tule elämäämme. Julistus: ”Tästedes” merkitsee 180 asteen käännöstä. Kuka hyvänsä Jumalan mielisuosiossa vaeltava voi sanoa: ”Tästedes omat mieltymykseni eivät enää sido minua. Jumalan rakkauden takia vaikea avioliittoni pehmenee. Jumalan luota pois juokseva lapseni tuntee hänen kutsunsa.”