HERRAN SUUNNITELMAT - Gary Wilkerson

Usein Jumalan kertoessa, että Hänellä on suuria suunnitelmia uskovillensa, nämä vastaavat: “Voi, en tiedä Herra”. Kun taas Saatana tulee heidän luokseen ja sanoo: “Minä aion tuhota sinut”, he ajattelevat: “Joo, se voikin olla totta”.
KETÄ SINÄ USKOT?
Me uskomme vihollisen valheita melkein enemmän kuin Jumalan totuutta. Meidän pitää päästä paikkaan, jossa voimme sanoa: ”Ei, Jumalalla on kutsu minun elämääni varten ja korkeampi suunnitelma. Aion seisoa lujana, vakaana, liikkumattomana, Jumalan armon varassa. Hänen voimassaan, joka toimii mahtavasti minussa, niin kuin Paavali sanoo” (ks. Kol.1:29).
Et onnistu vallalla etkä voimalla, vaan Hänen Henkensä kautta, koska Hänen Henkensä elää sinussa! Voit olla uskova, jolla on rohkeus ja luottamus ja joka uskoo totuuden itsestään ja toisista, mutta erityisesti Jumalasta ja siitä, mitä Hän on suunnitellut Sinua varten.
Tänään sinusta voi tuntua kuin sinut olisi työnnetty aivan rotkon reunalle, valmiina heitettäväksi alas. Sinun hermosi ovat tiukoilla ja koet olevasi lähestymässä kivipohjaa. Sitten on muitakin asioita: avioliittosi, tunne-elämäsi, paineet työssä, riippuvuudet. Voisit rukoilla: ”Jumala, onko tästä mitään tietä ulos?”
Suurin kysymyksesi on: ”Miten pääsen luottamukseen ja uskoon, jossa minun pitäisi olla?”
VASTAUS
Jumalan Sanassa on vastaus. Tässä sinulle Raamatun sana, josta voit pitää kiinni:
”Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon”(Jer.29:11).