LÄPIMENEVÄ RUKOUS

Jeesus rukoili Getsemanessa “läpimenevän rukouksen”.

Uskon, että Kristuksen läpimenevä rukous on ”vihonviimeinen pyyntö”. Vihonviimeisellä tarkoitan jonkin sarjan loppua. Tässä kohdin koetukset ovat ohitse ja tämä on se viimeinen, äärimmäinen rukous, joka siirtäisi vuoria ja vapisuttaisi helvetin. Se oli yksinkertaisesti tämä: ”Ei kuitenkaan niin, kuin minä tahdon, vaan niin kuin sinä"(Matt.26:39, kirjoittajan kursivointi).

Jeesus nousee rukoilemasta ja sanoo: ”Olen rukoillut, itkenyt, paastonnut, tehnyt kaikkeni. Nyt Isäni, asetan sieluni Sinun käsiisi täydessä luottamuksessa. Tapahtukoon Sinun tahtosi.”

Oletko koskaan esittänyt tätä ”vihonviimeistä”, äärimmäistä rukousta Herralle oman tilanteesi tähden?

  • Olen rukoillut, paastonnut ja esirukoillut tämän asian takia. 
  • Olen pyytänyt, kolkuttanut, etsinyt ja uskonut. 
  • Se, mitä nyt tapahtuu, ei ole, mitä haluaisin. 
  • En usko, että pystyn hallitsemaan tilannetta.
     
LEVON PAIKKA

Sitten lisäät: ”Sinä olet Kaikkivaltias Jumala ja heitän kaiken Sinun käsiisi. Nyt, Isä, tee, mitä Sinä haluat, kun Sinä haluat tehdä sen. Lepään lupauksissasi minua kohtaan.”

Tämä on se lepo, joka pysyy Jumalan kansalla tänä päivänä, lepo, johon Hebr.4 viittaa. Se vie sisälle Uuden Liiton siunattuun lupaukseen, jossa Jumala julistaa meille: ”Minä olen sinun Isäsi ja sinä olet Minun lapseni”.

Rakas lukija, et voi siirtää vuoria, ennen kuin rukouksesi muuttuu tällaiseksi äärimmäiseksi rukoukseksi.