VOIMA PELKOA VASTAAN

“Mutta sinä päivänä, jota minä pelkään, minä turvaan sinuun”(Ps.56:3).

Minä olen peloissani.
Pelko ja vavistus ovat tulleet ylleni;
Kuoleman kauhut ovat kaatuneet päälleni.

PELOISSANI
Koska näen itsessäni enemmän pahaa kuin hyvää,
Valhetta enemmän kuin oikeudenmukaisuutta,
Heikkoutta ennemmin kuin voimaa.
Olen kuin epäkelpo oliivipuu
Ilman hedelmää.
Oi, jospa minulla olisi kyyhkysen siivet,
Silloin lentäisin pois
Ja pääsisin lepoon.
Kiiruhtaisin pakoon
Tuulisesta myrskystä
Ja rajuilmasta.

PELOISSANI
Jumala saattaa heittää minut pois
Ja kirota tämän vihreän puun,
Sillä hän tuli etsimään siitä hedelmää
Eikä löytänyt.

PELOISSANI
Niin voin panna toivoni häneen.
Minä huudan
Ja hän pelastaa minut.
Hän kuulee minun ääneni
Ja vapauttaa minun sieluni rauhaan
Taistelusta
Jota käydään minua itseäni vastaan.
Hän tallettaa minun kyyneleeni.
Jumala on minua varten.
Hän varjelee minun jalkani horjumasta,
Että voi vaeltaa hänen edessään

ELÄVIEN VALKEUDESSA.