JUMALA OMPI LINNAMME

Psalmissa 46:1 luemme: “Jumala on meidän turvamme ja väkevyytemme, apumme hädässä aivan vahva”. Jumalamme on läsnä nyt! Hän oli meidän apumme menneisyydessä, mutta hän on hyvin läsnä oleva apu nyt, tänään, minkä hyvänsä ja kaikkien vaikeuksien keskellä.

”Sen tähden emme pelkää” (Ps.46:2). Meidän ei tarvitse pelätä, koska Jumala on lapsilleen kuluttava tuli, puolustaja ja kilpi.

”Sillä Jumala ei ole antanut meille pelkuruuden henkeä, vaan voiman ja rakkauden ja raittiuden hengen(2 Tim.1:7). Hän on täysin uskollinen ja pitää sanastaan kiinni.

Jumala on sen[temppelinsä] keskellä, ei se horju”(Ps. 46:5). Minun ruumiini on Pyhän Hengen temppeli, ja Jumala sanoo, että hän on sen temppelin keskellä. Kristus itse ottaa asuinpaikkansa sydämeeni. Silloin en voi horjua ja järkkyä! ”Pakanat pauhaavat, valtakunnat horjuvat”(Ps.46:6). Antaa pakanoiden pauhata, antaa kaikkien maailman kuningaskuntien horjua ja järkkyä. Meidän Jumalamme tuhoaa täydellisesti kaikki demoniset hyökkääjät.

”Hän lopettaa sodat maan ääriin saakka, hän särkee jousen, taittaa keihään, hän polttaa sotavaunut tulessa(Ps.46:9). Hän on minun armeijani vihollista vastaan, niitä vastaan, jotka sotivat minua vastaan. ”Jokainen ase, joka valmistetaan sinun varallesi, on oleva tehoton…Tämä on Herran palvelijain perintöosa, tämä heidän vanhurskautensa, minulta saatu, sanoo Herra”(Jes.54:17).

Hän sanoo: ”Heretkää ja tietäkää, että minä olen Jumala”(Ps.46:10). Lepään kokonaan sen tiedon varassa, että Hän on Jumala. Hän on minun Jumalani, Vapahtajani, Puolustajani, Kaikkivaltias Herra kaiken yllä. Hänen läsnäolonsa ympäröi minut rakkautensa katoksen alla, ja minä seison lujana ja katson hänen majesteettisuuttaan ja kirkkauttaan!
”Herra, minun kallioni, linnani ja pelastajani, minun Jumalani, vuoreni, jonka turviin minä pakenen, minun kilpeni, autuuteni sarvi ja varustukseni. Ylistetty olkoon Herra! - niin minä huudan, ja vihollisistani minä pelastun”(Ps.18:2-3).