KRISTUKSEN MORSIAN

Mitä mies ajattelisi, jos hänen tuleva vaimonsa kutsuisi hänet luokseen, pyytäisi häntä istumaan olohuoneeseen ja menisi sitten touhuihinsa? Miehen odottaessa, hän työskentelee keittiössä, pyyhkii huonekaluista pölyjä, lakaisee lattioita eikä sano sanakaan hänelle!

Jeesus joutuu kestämään samanlaista tuskaa kuin kuka tahansa mies tuntisi, jos hänen rakastettunsa uudestaan ja uudestaan sanoisi hänelle: "Minä rakastan sinua", mutta ei huomaisi häntä juurikaan!

Hänen sydänkäpysensä saattaisi väittää: "Hän on aina minun mielessäni." Olen kuullut monien sanovan samaa Jeesuksesta: "Hän on mielessäni kaiken päivää, kaikessa mitä teen." Voit pitää hänet mielessäsi kaiken päivää ja silti hyljeksiä Häntä! Kun tuleva vaimo tekee näin, hänen ns. rakkautensa on valhetta! Hän saattaa sanoa kihlatulleen, miten paljon hän rakastaa häntä, mutta hänen tekonsa kertovat aivan toista.

Herra kysyy: "Unhottaako neitsyt koristeensa, morsian koruvyönsä? Mutta minun kansani on unhottanut minut epälukuisina päivinä" (Jer.2:32). Myös Daavid kertoi Israelin jatkuvasti unohtavan Herransa: "He unhottivat Jumalan, pelastajansa, joka oli tehnyt Egyptissä suuria tekoja" (Ps.106:21).

Herra Raamatussa omasta kivustaan, jotta koko maailma sen näkisi! Hän sanoi avoimesti: "Minun kansani hyljeksii minua alituiseen!" Miksi Herra kertoisi maailmalle sellaisesta? Eikö rakastuneiden tulisi salata erimielisyytensä? Ei, hän haluaa meidän tietävän, kuinka loukkaantunut hän on! Hän kertoo sen koko maailmalle, koska hänen sydämensä on särkynyt meidän käyttäytymisemme vuoksi!

Kuvittele, että olet nuori nainen, kihloissa ja menet kirkkoon tulevan miehesi kanssa. Sinä tartut hänen käteensä ja kuulutat kaikille: "Me olemme menossa naimisiin. Minä rakastan häntä. Hän on aivan ihmeellinen!" Ulos tultuanne sinä sulkisit suusi etkä puhua pukahtaisi sanaakaan! Mitä hänen tulisi ajatella siitä?

En haluaisi morsianta, joka julistaa ominaisuuksiani, sanoo rakastavansa minua julkisuudessa, kertoo, kuinka ihmeellinen olen, sitten myöhemmin muuttuu kylmäksi ja välttelee ajan viettämistä kanssani. Sellainen ei ole todellista kiintymystä!

Rakas lukija, jos et vietä laatuaikaa Jeesuksen kanssa joka päivä, jos et vietä aikaa rukouksessa hänen kanssaan tai tutki hänen sanaansa, et rakasta häntä ja särjet hänen sydämensä!