JUMALA VÄLITTÄÄ

Saatanan strategia on pettää uskovia ja panna heidät epäilemään, vastaako Jumala heidän rukouksiinsa. Hän haluaisi meidän uskovan, että Jumala on sulkenut korvansa meidän huudoillemme ja jättänyt meidän selviytymään yksin.
Tämän päivän seurakunnan suuri murhenäytelmä on, että niin harvat uskovat rukouksen voimaan ja tehokkuuteen. Tarkoittamattaan pilkata Jumalaa lukuisien Jumalan kansan jäsenten voi kuulla valittavan: ”Minä rukoilen mutta en saa vastauksia. Olen rukoillut niin kovasti niin pitkän aikaa saamatta vastauksia. Haluan saada vain todisteen siitä, että Jumala muuttaa asioita. Kuinka pitkään minun pitää odottaa?” Nämä uskovat eivät enää käy salaisessa rukouskammiossa, koska he ovat varmoja siitä, ettei heidän anomuksiaan, rukouksessa syntyneitä, eivät koskaan saapuneet Jumalan valtaistuimen eteen. Toiset taas ovat vakuuttuneita siitä, että ”vain hengen jättiläiset” voivat saada rukousvastauksia Jumalan kautta.
Aivan tosissaan monet Jumalan pyhät taistelevat epäilyksiä vastaan: ”Jos Jumalan korva on avoinna ahkerille rukouksilleni, miksi saan niin vähän todisteita Hänen vastauksestaan?” Oletko rukoillut tiettyä asiaa pitkän aikaa saamatta vastusta? Ovatko vuotesi vierineet ja edelleen odotat, toivot.. ja ihmettelet?
Älkäämme moittiko Jumalaa laiskuudesta, välinpitämättömyydestä meidän tarpeitamme ja pyyntöjämme kohtaan, niin kuin Job teki. Job valitti: ”Minä huudan sinua, mutta sinä et vastaa minulle; minä seison tässä, mutta sinä vain tuijotat minuun”(Job.30:20).
Jobin näky Jumalan uskollisuudesta oli pimentynyt hänen nykyisistä vaikeuksistansa, ja hän lopulta syytti Jumalaa unohtamisesta.
On aika uskovien katsoa vakavasti syihin, jotka vaikuttavat siihen, ettei rukouksia kuulla. Saatamme olla syyllisiä moittiessamme Jumalaa siitä, että Hän laiminlyö meitä, vaikka itse samaan aikaan käyttäydymme kunnollisesti Häntä kohtaan.
”Odota Herraa ja ota vaari hänen tiestänsä, niin hän korottaa sinut”(Ps.37:34).