VOITTO ON JO SAATU

Heräätkö joka aamu peläten helmasyntiäsi tai himoasi elämässäsi? Jumala tietää kaiken synnistä, joka vielä pysyy sydämessäsi. Hän tietää, että vihaat sitä ja olet itkenyt sen tähden ja Hän haluaa sinun kuulevan tämän sanan: ”Herra on minun voimani ja kilpeni; häneen minun sydämeni turvasi, ja minä sain avun”(Ps.28:7).
Saatana tahtoo sinun pelkäävän, ettet pääse niistä koskaan vapaaksi. Daavid sanoi kuitenkin: ”En minä pelkäisi mitään pahaa”(Ps.23:4).
Jumala sanoo kaikille murheellisille ja kipuileville pyhillensä: ”Älä pelkää! Minä näen ja tiedän kaiken sinun kärsimyksesi enkä anna Saatanan tuhota sinua”.
Saatat kysyä: ”Mitä minun pitää tehdä? Miten saan Herran rauhan kaiken keskellä?” Vastaus löytyy Jumalan sanasta Moosekselle ja Israelille. Kun meri oli heidän edessään, vihollinen heidän takanaan eikä paikkaa minne kääntyä, Jumala käski heitä: ”Älkää peljätkö; pysykää paikoillanne, niin te näette, minkä pelastuksen Herra tänä päivänä antaa teille… Herra sotii teidän puolestanne, ja te olkaa hiljaa." (2 Moos.14:13 - 14). 
Viimeinen lause: ”Pysykää paikoillanne” tarkoittaa, ettei pitänyt olla huolissaan, ei enää yrittää järkeillä omin päin, sen sijaan luottaa Jumalan valmistamaan tiehen.
Joosua ja hänen armeijansa piti marssia koko yön Gibeoniin, jossa he kohtaisivat valtavan sotakoneiston. Joosua katsoi alas taistelukentälle ja näki laakson täynnä hienoja sotavaunuja ja hyvin koulutettua jalkaväkeä. Itsellään hänellä oli vain surkeita, kouluttamattomia joukkoja.
”Silloin Herra sanoi Joosualle: ’Älä pelkää heitä, sillä minä annan heidät sinun käsiisi; ei kukaan heistä kestä sinun edessäsi’ "(Joos.10:8).
Jumala julisti voiton, ennen kuin Joosua meni taisteluun! Hän sanoi: ”Voitto on jo saatu. Nyt, lähde taisteluun tietäen, että olen luvannut sinulle voiton”.
Se on sanoma rististä! Voitto on jo saatu meidän puolestamme!