JOS SINUN ON JANO - Gary Wilkerson

Aivan toimintansa alussa Jeesus ilmaisi itsestään tämän: ”Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: ’Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon’ ” (Joh.7:37, kursiivi kirjoittajan).  Jeesus ei vain lausunut tätä väitettä, vaan Hän huusi.  Hän odotti juhlan suurimpaan päivään, ennen kuin nousi ja julisti: ”Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: ’Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon. Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niin kuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat’ "(Joh.7:37 – 38).
Tämä oli paljon enemmän kuin teologinen väite, se oli intohimon ilmaisu. Kuollut uskonto oli tuhonnut Jumalan kansan. Sen olisi pitänyt virvoittaa heitä, mutta se jätti heidät vaille elämää. Nyt Jeesus ilmoitti: ”Minä olen teidän maljanne kylmää vettä, virvoittava lähde, joka ei lakkaa koskaan virtaamasta. Te voitte juoda Minusta löytääksenne jatkuvasti elämän uudistuksen.”
Ei tarvitse mitään ansioita saadakseen juoda tästä ihmeellisestä lähteestä. Kristus vakuuttaa meille: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon”(Joh.7:37).
Jeesus sanoo, että ”hänen sisimmästään on… juokseva elävän veden virrat”. Hän osoittaa meille, miltä elämämme näyttää, kun Hän vain yksinkertaisesti koskettaa meitä. Tämä kosketus juuri virvoittaa niin kuin ei mikään muu. Se on uudistava voima taivaasta kaikkein kituvimmalle, epätoivoiselle, uupuneelle sydämelle. Hänen Henkensä täyttää meidät niin, että me vuodamme ylitse sitä yltäkylläistä elämää, armoa, anteeksiantamusta ja rakkautta.
Niin ystäväni, Hänen elämänvirtansa muuttaa kaiken!