JUMALAN VARJELEVA VOIMA

Maailma janoaa saada todistuksen Jumalan varjelevasta voimasta. Se kysyy meiltä siihen asti, kunnes Jeesus tulee: “Voi uskova, näen sinun palvelevan Jumalaa uskollisesti. Sinä paastoat, rukoilet ja todistat Hänen kirkkaudestaan, silti näen sinun olevan kovassa koetuksessa elämässäsi. Kerro minulle, onko Jumalasi kannatellut sinua koko tämän testauksen ajan. Mikä on todistuksesi nyt, kun olet leijonien luolassa?”

Voit kuvitella Daarejaveksen ilon. kun hän kuuli Danielin äänen huutavan: "Kuningas eläköön iankaikkisesti! Minun Jumalani on lähettänyt enkelinsä ja sulkenut jalopeurain kidat, niin etteivät ne ole minua vahingoittaneet " (Dan.6:21 - 22). Daniel oli elossa ja terve. En silti usko, että tämä Jumalan palvelija nukkui rauhallisesti läpi yön. Hän ei ollut yli-ihminen enempää kuin mekään tänä päivänä. Jumalamme ei odota meiltä yliluonnollista käyttäytymistä, kun kohtaamme sellaisia ongelmia. Pelon tunteemme ovat silloin täysin normaaleja.

Minä luulen, että Daniel valvoi ja rukoili koko yön. Joka kerta, kun leijona haukotteli ja paljasti hampaansa, Daniel varmasti rukoili mielessään: ”Minä luotan, Herra. Uskon, että Sinä suljet noiden eläinten kidat”. Hän pysyi uskossaan ja Raamattu kertoo: ”Ei hänessä havaittu mitään vammaa; sillä hän oli turvannut Jumalaansa”(Dan.6:23).

Yksi mies luotti Jumalaan ihmisten edessä, ja koko valtakunta muuttui. Raamattu kertoo: ”Sitten kuningas Daarejaves kirjoitti kaikille kansoille, kansakunnille ja kielille, mitä koko maan päällä asuu: ”… Minä olen antanut käskyn, että minun valtakuntani koko valtapiirissä vavistakoon ja peljättäköön Danielin Jumalaa. Sillä hän on elävä Jumala ja pysyy iankaikkisesti. Hänen valtakuntansa ei häviä, eikä hänen herrautensa lopu. Hän pelastaa ja vapahtaa, hän tekee tunnustekoja ja ihmeitä taivaassa ja maan päällä, hän, joka pelasti Danielin jalopeurain kynsistä." (Dan.6:25- 27).

Huomaatko, mitä kuningas Daarejaves sanoi tässä? Hän korotti Jumalaa, ei vain luonnonihmeitten takia, vaan, koska Hän oli pelastanut Danielin kuolemasta. Tämä pakanakuningas sai tulla tuntemaan vain yhden uskovan, joka todella luotti siihen, mitä saarnasi. Vuorostaan hän siis julisti: ”Minä näin miehen, joka pysyi todistuksessaan Jumalasta. Hän ei epäillyt koskaan. Herra vapahti hänet helvetin vallasta”.