SAAMME KAIKEN HYÖDYN by Gary Wilkerson

Kun taas kerran luemme evankeliumeita, näemme, että Jeesus teki maan päällä kaiken täyttääkseen Isän kanssa sovitut liiton ehdot. Hän lähti etsimään kadonneita lampaita, avaamaan sokeain silmiä, herättämään kuolleita, avaamaan vankiloiden ovia, puhumaan iankaikkisen elämän sanoja, tekemään ihmetekoja, ajamaan ulos riivaajia ja parantamaan kaikkinaisia sairauksia. Evankeliumien joka jakeessa Jeesus täytti sen, mitä varten Isä oli Hänet lähettänyt.
Näin Jeesus otti käyttöön Isän Hänelle antamia lupauksia: ”Jumalani on tullut minun voimakseni ”(Jes. 49:5). "Minä panen uskallukseni häneen”(Hebr.2:13). ”Herra, Herra on avannut minun korvani; minä en ole niskoitellut, en vetäytynyt pois. Selkäni minä annoin lyötäväksi, poskieni parran revittäväksi, en peittänyt kasvojani pilkalta ja syljeltä” (Jes.50:5-6).

Kun Jeesus lausui viimeisen rukouksensa, näemme taas kerran avointa neuvottelua Isän ja Pojan välillä: ”Ja nyt, Isä, kirkasta sinä minut tykönäsi sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennen kuin maailma olikaan”(Joh.17:5). Ennen kuin palasi kirkkauteen Jeesus muistutti Isää tämän osasta sopimuksessa:

”Tämän Jeesus puhui ja nosti silmänsä taivasta kohti ja sanoi: ’Isä, hetki on tullut, kirkasta Poikasi, että Poikasi kirkastaisi sinut; … Minä olen kirkastanut sinut maan päällä: minä olen täyttänyt sen työn, jonka sinä annoit minun tehtäväkseni’ ”(Joh.17:1, 4).

Mitä tällä on tekemistä sinun tai minun kanssani? Siinä on kuva Jumalan rakkaudesta omaa luomakuntaansa kohtaan! Hän teki sopimuksen, koska ei halunnut yhtään lastaan tuhon omaksi. Jeesus sanoo tässä: ”Isä, minä olen täyttänyt osani sopimuksesta, Olen tuonut ihmiskunnalle sovituksen ja olen tehnyt sinun ruumiisi yhdeksi. Puhutaan nyt siitä, mitä tapahtuu siemenelleni, kaikille, jotka uskovat minuun.”

Lyhyesti sanoen, Jumala antoi Poikansa, Poika antoi henkensä ja me saamme kaiken hyödyn. ”Minä annan hänen jälkeläistensä säilyä iäti ja hänen valtaistuimensa niin kauan, kuin taivaat pysyvät. En minä liittoani riko, enkä muuta sitä, mikä on minun huuliltani lähtenyt”(Ps.89:29, 34).