KÄYTKÖ AINUTLAATUISTA SOTAA?

Painetaanko sinua joka puolelta ja koetellaanko sinua yli kestokykysi? Onko voimasi melkein lopussa, ja olet vähällä luovuttaa? Jos näin on, mikä on tiesi voittoon? Voin kertoa sinulle, kuinka Jumala jatkuvasti panee minut taistelemaan.
Ensinnäkin: älä ajattele, että oma taistelusi on jotakin outoa, ainutlaatuista. Päinvastoin! Olet hyvässä seurassa. Muista Jobia, Jeremiaa, Eliaa, Daavidia ja Paavalia.  Se, minkä läpi nyt joudut käymään, on ollut yleistä uskovilla kautta vuosisatojen.
”Rakkaani, älkää oudoksuko sitä hellettä, jossa olette ja joka on teille koetukseksi, ikään kuin teille tapahtuisi jotakin outoa, vaan iloitkaa, sitä myöten kuin olette osallisia Kristuksen kärsimyksistä, että te myös hänen kirkkautensa ilmestymisessä saisitte iloita ja riemuita”(1 Piet.4:12 - 13).
Toiseksi: kun luulet, ettet pysty ottamaan enää yhtään askelta tai kestämään yhtään hetkeä enempää, ja kaikesta, mitä olet, sinä huudat Jumalan puoleen: ”Herra, auta” Mieti silloin psalminkirjoittajan neuvoa:
”Mutta minä huudan Jumalaa, ja Herra pelastaa minut. Illoin, aamuin ja keskipäivällä minä valitan ja huokaan, ja hän kuulee minun ääneni. Hän päästää minun sieluni heistä rauhaan, etteivät he minua saavuta; sillä paljon on niitä, jotka ovat minua vastaan” (Ps.55:16- 18).
”Ylistetty olkoon Herra! - niin minä huudan, ja vihollisistani minä pelastun. Ahdistuksessani minä rukoilin Herraa ja huusin avuksi Jumalaani; hän kuuli minun ääneni temppelistänsä, ja minun huutoni hänen edessään kohosi hänen korviinsa” (Ps.18:3 -6).
”Herra, minun Jumalani, sinua minä huusin, ja sinä paransit minut”(Ps.30:2).
Sitten vielä avainjae: ”Sillä hän pelastaa köyhän, joka apua huutaa, kurjan ja sen, jolla ei auttajaa ole”(Ps.72:12).
Jeesus lähetti Pyhän Hengen olemaan sinun Auttajasi eikä Hän jätä kuulematta sinun avunhuutoasi!