TOTUUDEN VAPAUTTAMINA

”Heidän on kannettava syntinsä - niin kuin kysyjän synti, niin on profeetankin synti - etteivät he, Israelin heimo, enää eksyisi minusta pois eivätkä enää saastuttaisi itseänsä kaikilla rikkomuksillaan, vaan olisivat minun kansani ja minä olisin heidän Jumalansa; sanoo Herra, Herra"(Hes.14:10- 11).
Jumala sanoo meille hellästi: ”Teen mitä tahansa saadakseni sinut irti epäjumalistasi. Aion houkutella sinut rakkaudella itselleni. Jos se ei kuitenkaan riitä, käytän tarvittavaa rangaistusta.”
”He lohduttavat teitä, kun näette heidän vaelluksensa ja tekonsa. Ja te tulette tietämään, etten minä syyttä ole tehnyt sitä kaikkea, minkä olen sille tehnyt; sanoo Herra, Herra" (Hes.14:23).  Herra siis sanoo: ”Tiedät kyllä, että Minun voimakkaat toimeni sinun suhteesi ovat syystä.  En halua päästää sinua menemään”.
Onko sydämessäsi kompastuskivi tai helmasynti?  Onko siellä jokin side, joka voi tuhota sinut? Jo on, ja tulet synnintuntoon tämän saarnan kautta, sinulla on vielä toivoa.
Ei ole väliä sillä, mikä sinun epäjumalasi on, mutta pyydä Pyhää Henkeä avaamaan sinun silmäsi näkemään sen. Hän pehmittää sydämesi sanallaan, ja alat vihata syntiäsi. Päätä sydämessäsi, että et halua tehdä sovintoa sen kanssa.
Huuda Herran puoleen nyt: ”Herra, älä jätä minua sokeaksi. Jos minussa on jotakin väärää luuloa tai itsepetosta, paljasta se! En halua uskoa enää valheita. Haluan vain kuulla Sinun äänesi ja haluan Sinun voimasi ja arvovaltasi hallitsevan minun elämääni”.
Jos todella haluat, sinä pääset vapaaksi. Jumala vain haluaa odottaa sinun kääntyvän pois epäjumalistasi. Sitten, kun olet valmis antamaan ne Hänelle, Hän voimaannuttaa sinut Hengellään. Silloin et ole enää orja vaan Jumalan lapsi, jonka totuus on tehnyt vapaaksi!