ISÄN TUNTEMISEEN

Meidän luonnolliset lapsemme tulevat tuntemaan luonteemme ja asenteemme heitä kohtaan parhaiten heidän omien kriisiensä aikana. Keskellä tuskaa, kärsimystä ja tarpeita he huomaavat, miten paljon heistä välitämme ja miten olemme valmiita auttamaan. Lasteni kasvaessa en juurikaan joutunut luennoimaan heille siitä, minkälainen minä olen. Minun ei ikinä tarvinnut sanoa: "Minä olen isänne, olen kärsivällinen, kiltti, täynnä armoa ja rakkautta teitä kohtaan. Minä olen lempeä ja valmis antamaan anteeksi joka hetki." Olisi ollut naurettavaa huomauttaa tällaista. Miksi? Siksi, että lapseni tulivat tuntemaan minun rakkauteni kriiseissään. Heidän ollessaan aikuisia, naimisissa itsekin lastensa vanhempia, minun poikani ja tyttäreni oppivat tuntemaan minut aivan uudenlaisessa valossa. He oppivat yhä enemmän minusta, asenteistani ja teoistani heitä kohtaan elämänsä uuden avuntarpeen aikana.

Sama pätee taivaallisen Isämme tuntemiseen. Aatamin ajasta Kristuksen ristiin asti Herra on enenevästi ilmaissut luonnettaan. Tosin hän ei tehnyt tätä vain ilmoittamalla, kuka hän on. Hän ei yrittänyt ilmaista itseään vain kuuluttamalla: "Seuraavat nimet kuvaavat luonnettani. Menkää ja oppikaa niistä, niin te ymmärrätte, kuka minä olen."

Hepreankieliset ilmaukset (nimet) kyllä kuvaavat Herran nimeen kätkettyä ihmeellistä kirkkautta ja huolenpitoa. Jumala ilmaisi näitä puolia itsestään tekemällä sen, mitä hän sanoi olevansa. Hän näki lastensa tarpeet ja näki edeltäpäin myös vihollisen suunnitelmat heitä kohtaan, ja puuttui yliluonnollisesti asioiden kulkuun heidän hyväksensä.

Minä kehotan sinua tutustumaan taivaalliseen Isään ajan kanssa, päämäärätietoisesti ja sydämen tasolla. Pyydä Pyhää Henkeä muistuttamaan itseäsi taivaallisesta huolenpidosta, jotka Jumalalla on talletettuna sinua varten puutteen ajoiksi. Pyydä sitten Pyhää Henkeä vaikuttamaan sydämeesi MINÄ OLEN - Jumalan todellinen tunteminen. Hänellä on kaikki mitä tarvitset, kaikkina aikoina.