KURITUS - RAKKAUDEN TÄHDEN

Jos olet juuri nyt masentunut synnin tähden, jos Herran paimensauva on sattunut selkääsi ja olet siksi allapäin, rohkaise itsesi. Hän kurittaa sinua, koska rakastaa sinua hellästi. Hän kurittaa, koska haluaa sinun pelkäävän häntä, jotta tuntisit hänen huolenpitonsa.

Mitä oikeastaan tarkoittaa Herran pelko? Sitä, että voit sanoa: Tiedän, että Isäni rakastaa minua. Olen ikuisesti hänen omansa ja tiedän, että hän ei hylkää minua milloinkaan. Hän tuntee taistelujeni aiheuttaman tuskan. Hän on kärsivällinen, kun sodin epäuskoa vastaan. Kun huudan häntä avukseni, hän on aina valmiina antamaan anteeksi. Hän ei kuitenkaan salli minun olevan tottelematon hänen sanaansa kohtaan. Taivaallinen Isäni ei säästä minua, koska hän rakastaa minua syvästi. Kuritus on kasvatusta.

Tässä on kaiken ydin. Jumala tahtoo meidän ottavan vastaan hänen anteeksiantamuksensa, jotta oppisimme pelkäämään häntä. ”Mutta sinun tykönäsi on anteeksiantamus, että sinua peljättäisiin”(Ps.130:4). Kun pelkäämme Jumala, haluamme enemmän kuin vain totella häntä. Me haluamme miellyttää häntä, saattaa hänet hymyilemään. Se on Jumalan pyhän pelon aikaansaama siunattu tulos.