MEIDÄN PAIMENEMME YHÄ RAKASTAA EKSYNEITÄ

Meidän suuri paimenemme rakastaa jokaista lammastaan, joka joutunut harhaan koetusten, kiusausten, kipujen ja haavojen vuoksi. Meidän ei ikinä tule syyttää paimentamme siitä meidän hylkäämisestä, koska hän kulkee yhä vierellämme ja valvoo meitä kaiken aikaa.

Juuri nyt saatat kokea olevasi lankeamassa johonkin houkutukseen. Mikä tahansa kamppailusi syy onkin, olet päättänyt, ettet enää lähde Herran luota. Kieltäydyt antamasta periksi synnille. Sen sijaan olet ottanut Jumalan sanan sydämeesi.
Daavidin tavoin saatat olla lopen uupunut. Olet ehkä tullut siihen pisteeseen, että tunnet itsesi täysin avuttomaksi. Vihollinen yrittää hukuttaa sinua epätoivoon, pelkoon ja valheisiin.

Koetuksesi saattaa käydä yhä merkillisemmäksi ja selittämättömämmäksi. Haluan sinun tietävän, ettei ole väliä sillä, mitä olet käymässä läpi, Pyhä Henki haluaa tehdä eläväksi sinulle Jahve Roin, Herran sinun paimenesi. Sinulla on paimen joka haluaa painaa rakkautensa jäljen sydämeesi.

Jeesus vakuuttaa meille: "En ikinä hylkää enkä jätä sinua." Meidän taivaallinen Isämme, Jahve Roi, Herra meidän paimenemme, on ilmoittanut itsensä meille psalmissa 23. Hän sanoo meille: "Tunnen sinut nimeltä, minä tiedän, mitä olet käymässä läpi. Tule, lepää minun armossani ja rakkaudessani. Älä yritä ymmärtää kaikkea. Hyväksy vain rakkauteni sinua kohtaan ja lepää rakastavassa sylissäni. Minä olen herrojen Herra. Olen majesteetillinen ja pyhä Jumala. Haluan sinun tuntevan olemukseni. Juuri tällä hetkellä haluan näyttää itseni sinulle Jahve Roina. Haluan sinun tuntevan minut rakastavana, välittävänä paimenenasi. Minä haluan sinun lepäävän siinä varmuudessa, että autan sinut hellyydessäni ja rakkaudessani läpi kaikkien koetusten."