PIDÄ HUOLTA SUHTEESTASI HÄNEEN

”Muista siis, mistä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ellet tee parannusta”(Ilm.2:5).

Jeesus sanoo: ”Mieti, millainen olit, kun olin juuri pelastanut sinut. Sinä iloitsit siitä, että olin tullut asumaan sydämeesi! Et miltei saattanut odottaa sunnuntain jumalanpalvelusta. Vietit kaiken vapaan aikasi kaivautumalla sanaani, oppimalla lisää rakkaudestani sinuun. Et koskaan pitänyt rukousta kuormana, koska se merkitsi sinulle jotakin. Sinä rakastit minua enemmän kuin elämää. Nyt olet langennut pois kaikesta siitä. Saan sinun ajastasi niin vähäisen, niin vähän huomiotasi. Sinusta on tullut kylmä minua kohtaan. Sydämessäsi on jotakin muuta!”

Katso vakavasti varoitusta, joka on tässä jakeessa: ”Tee parannus… muutoin tulen tykösi pian ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ellet tee parannusta.” Vuosikaudet teologit ovat yrittäneet pehmentää tätä varoitusta, haluten sen merkitsevän jotakin muuta. Ei sitä kuitenkaan voi pehmentää, se tarkoittaa juuri sitä, mitä sanoo.

Jeesus sanoo siis meille: ”Jos väität, että sinussa on Jumalan tuli, mutta minä en ole enää sydämesi ilo, otan sinulta pois kaiken valosi! Vaikka olisit tehnyt minulle hyviä töitä, sinä et enää todista minusta. En tunnista mitään siitä, mitä teet, koska olet kadottanut rakkautesi minuun.”

Onko rakkautesi Jeesuksen kaiken muun pois sulkeva? Otatko säännöllisesti aikaa hänen kanssaan olemiseen? Vai ovatko muut asiat hiipineet sydämeesi, vieden ajatuksesi ja rakkautesi?
Jeesus pyytää sinua tekemään parannuksen ja aloittamaan uudelleen juuri nyt. Hän tahtoo sinun pysähtyvän ja tajuavan: ”Odota hetki. Käsitän, kuinka tuo ja tuo asia ovat hiipineet elämääni. Ne ryöstävät minulta erityisrakkauden Jeesusta kohtaan. Näin ei voi jatkua! Herra, anna anteeksi! Sytytä kynttiläni uudelleen!”

Palaa ensimmäiseen rakkauteesi tänään. Pyydä häneltä armoa ja voimaa alkaa uudestaan huolehtia suhteestasi Kristukseen.