EMME OLE YKSIN

Kristus sanoi oppilailleen: “En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne ”(Joh 14:18). Kreikan sana tässä todellakin merkitsee orpoa, ” omaisensa menettänyttä, isätöntä”.

Joskus sinusta tuntuu samalta kuin opetuslapsista myöhemmin. Olet aivan yksin, ja Jumala ei toimi sinun hyväksesi. Et näe minkäänlaista todistetta hänen huolenpidostaan, ja Saatana valehtelee sinulle, että Jumalan Henki on jättänyt sinut ajaksi.

Käsittämätön ihme, jota et voi unohtaa, on Jeesuksen lupaus seuraajilleen: ”En jätä teitä orvoiksi. Olen maksanut sinusta hinnan ja sinä olet minun.”

Käytpä parhaillaan läpi mitä hyvänsä, sinun taivaallinen Isäsi ei ole koskaan heittänyt luotaan ajatusta sinusta eikä hän aiokaan tehdä niin. Kuuntele hänen iankaikkista ja rikkomatonta lupaustaan:

”Siion sanoi: ’Herra on minut hyljännyt, Herra on minut unhottanut’. Unhottaako vaimo rintalapsensa, niin ettei hän armahda kohtunsa poikaa? Ja vaikka he unhottaisivatkin, minä en sinua unhota. Katso, kätteni hipiään olen minä sinut piirtänyt, sinun muurisi ovat aina minun edessäni”(Jes.49:14- 16).

Tässä Raamatunkohdassa Herra kertoo meille: ”Sinun suojelun tarpeesi on aina minun edessäni. Ei ole hetkeäkään, jolloin en pitäisi yliluonnollista suojamuuria sinun ympärilläsi. Varjeleva pensasaitani on siinä aina!”

Olen tuntenut joitakin äitejä, myös pappien vaimoja, jotka ovat hyljänneet lapsensa. Eräs pastori kirjoitti meille: ”Olen ollut naimisissa kaksikymmentäviisi vuotta, mutta vaimoni jätti minut vastikään ja meni toisen miehen mukaan, jonka oli kohdannut Internetissä. Hän vain jätti lapsemme ja minut. Rakastan häntä edelleen ja haluan hänen tulevan kotiin, mutta hän ei halua. Minuun sattuu juuri nyt niin kovasti, en voi nukkua. En käsitä, miten voin päästä tästä läpi”.

Jumalan vastaus tälle miehelle on: ”Vaikka rakas vaimosi hylkää sinut, minä en koskaan. Minun muurini olet aina ympärilläsi suojaamassa!”

Hän ei koskaan jätä meitä ilman lohdutusta.