HÄNEN SANALLAAN PESTY

Monet uskovat tänään haluavat veren suojan syntiä vastaan, mutta ei puhdistusta. Vanhan Testamentin ilmestysmajan rituaali antaa esimerkin siitä vaelluksesta, joka uskovilla pitäisi olla Jumalan kanssa.

Ilmestysmajassa oli esipiha, jossa uhrieläin teurastettiin. Tämä takasi veren suojan synnistä. Ulkopuolella oli myös allas, jossa puhdistus tapahtui. Ei yksikään pappi voinut mennä Kaikkein Pyhimpään ja olla yhteydessä Jumalan kanssa kasvoista kasvoihin käymättä ensin läpi puhdistusta.

Jotkut uskovat luulevat, että he voivat ohittaa altaan, jossa tapahtuu puhdistus meidän tapauksessamme Sanan vedellä. He luulevat, että he voivat työntyä pyhään paikkaan synteineen ja syntisine tapoineen, jotka ovat kiinnittyneet heidän sydämeensä. Mennään vain rohkeasti sisään ja kerskutaan: ”Minä olen Jumalan vanhurskas Kristuksessa.”

Ehyt sydän etsii pikemminkin turvaa kuin syntien peittämistä! Se etsii Hänen läsnäoloaan päästäkseen yhteyteen Hänen kanssaan! Yhteys on puhumista Herran kanssa, suloisen yhdessäolon jakamista, Hänen kasvojensa etsimistä. Sen sinä saat Kaikkein Pyhimmässä. Se tapahtuu tässä järjestyksessä: syntien peittäminen, puhdistaminen, antautuminen, yhteys.

Monet uskovat kuitenkin haluavat jotakin enemmän kuin vain peittämistä, he haluavat pikalipun kirkkauteen! Ei tuskaa, ei ristiä, ei puhdistusta! He kulkevat ympäriinsä huutaen: ”Olen veren alla! Olen turvassa!” Kuitenkin he siteeraavat vain puolta jakeesta: ”Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä”(1 Joh.1:7). Luepa se kokonaan: ”Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta. Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niin kuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä(1 Joh.1:6-7). Jeesus sanoi: ”Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut”(Joh.15:3).