HÄN EI KOSKAAN PÄÄSTÄ SINUSTA IRTI

”Mutta minä olen rukoillut sinun puolestasi, ettei uskosi raukeaisi tyhjään” (Luuk.22:32). Minulle tämä on yksi kaikista rohkaisevimmista Raamatunjakeista. Pietari kohtasi todella vaikean koettelemuksen ja Jeesus vakuutti hänelle että mitä ikinä hän joutuukin kohtaamaan, hänen uskonsa ei raukeaisi tyhjään.
Vaikka Pietari oli kieltänyt Kristuksen, Jumala ei hyljännyt häntä – ei hetkeksikään. Tämä kerran peloton opetuslapsi oli aivan murtunut ja tuskissaan epäonnistumisensa tähden, mutta hän ei ollut hetkeäkään omillaan. Ja samoin, rakkaani, emme ole mekään.
Sillä ei ole väliä millainen koetuksesi on – mitä tuskaa joudut kärsimään tai minkälaista surua joudut kokemaan – Jeesus rukoilee puolestasi. Juuri tällä hetkellä, keskellä myrskyäsi, Hän anoo puolestasi ja Hän ei koskaan ole päästänyt sinusta irti.
Luuk. 22:31 Jeesus varoittaa Pietaria että Saatana tahtoo seuloa häntä kuin vehnää, mutta jakeen 32 lopussa Jeesus antoi Pietarille tämän voimakkaan kehotuksen: ”Kun sinä kerran palajat (Minun tyköni), niin vahvista veljiäsi.”
Rakkaani, tässä on vakuutus ja rohkaisu meille kaikille. Jumala joka on luonut kaiken, pitää meitä kädellään ja Hän kertoo meille kuten Pietarille, ”Nouse ylös! Mene nyt!  Älä keskity epäonnistumiseesi; sen sijaan ryhdy työhön Valtakuntani hyväksi. Ruoki lampaitani. Varoita minun rakkaitani vihollisen juonista heitä kohtaan. Ja kerro heille että pidän heitä Minun kämmenilläni läpi jokaisen koetuksen.”