HERRA ON MIELISTYNYT SINUUN!

Pyhä Henki antoi Daavidille ilmoituksen, joka on avain kaikkeen vapautukseen. Daavid kykeni todistamaan: "Jumala on vapauttanut minut kaikista vihollisistani, kaikista murheistani ja helvetin voimista, koska minä olen hänen silmissään arvokas. Minun Jumalani on mielistynyt minuun!" "Hän toi minut avaraan paikkaan, hän vapautti minut, sillä hän oli mielistynyt minuun" (Ps.18:20). Tarvitsetko vapautusta himosta, houkutuksesta tai koetuksesta, jostain henkisestä tai hengellisestä, tunne- tai fyysisen tason ongelmasta. Voiton avain on tässä jakeessa: Herra on mielistynyt sinuun. Olet hänelle arvokas!

Korkeassa Veisussa, Herra sanoo morsiamestaan: "Kuinka kaunis olet, kuinka suloinen, sinä rakkaus, riemuinesi!" (Kork.v.7:6). Nämä kolme sanaa ovat hepreankielessä synonyymejä: kaunis tarkoittaa "arvokas", suloinen viittaa "nautintoon" ja riemuinen. Nämä sanat kuvaavat Jeesuksen ajatuksia morsiantaan kohtaan hänen katsellessaan tätä. Hän katsoo häneen ja sanoo: "Kuinka kaunis, suloinen ja riemuinen sinä olet. Sinä olet minulle arvokas, rakkaani." Morsian vastaa tähän: "Minä olen rakkaani oma, ja minuun on hänen halunsa" (7:10). Tämän lauseen merkitys: "Hän juoksee minun perässäni riemuissaan. Hän tavoittelee minua, koska olen niin kallisarvoinen hänelle." Nämä samat ajatukset löytyvät psalmeista: "Herra mielistyy niihin, jotka häntä pelkäävät, jotka panevat toivonsa hänen armoonsa" (Ps.147:11). "Sillä Herra on mielistynyt kansaansa, hän kaunistaa nöyrät pelastuksella" (149:4).

Voin yrittää vakuuttaa sinulle, että Jumala riemuitsee sinusta kertomalla, että "Sinä olet kallisarvoinen Herralle." Saatat kuitenkin ajatella:" Sepä ihanaa mutta vain kiva ajatus." Ei, tämä totuus on paljon enemmän kuin kiva ajatus. Se on avain vapautukseen kaikista taisteluista, jotka raivoavat sielussasi. Se on salaisuus, joka avaa sinulle ovet Jumalan lupaamaan lepoon. Et voi kestää elämän taisteluja, ellet tartu tähän, ellei tästä tule totuuden perustaa sydämeesi.

Jesaja sai ilmoituksen Jumalan meistä saamasta suuresta riemusta. Hän ennusti: "Israel, älä pelkää, sillä minä olen lunastanut sinut, minä olen sinut nimeltä kutsunut; sinä olet minun. Jos vetten läpi kuljet, olen minä sinun kanssasi, jos tulen läpi käyt, et sinä kärvenny, eikä liekki sinua polta" (Jes.43:1-2).

Jesaja ei puhunut kirjaimellisesta tulvasta tai tulesta. Hän puhui siitä, mitä ihmiset käyvät läpi hengellisellä ja henkisellä tasolla. Israel oli tuohon aikaan vangittuna. Heidän tulvansa olivat koettelemuksia, heidän tulensa kiusauksia, heidän jokensa koetuksia. Kaikki nämä olivat saatanan yrityksiä tuhota ja hämmentää Jumalan kansaa. Jesajan sanat olivat puhtaan armon viesti israelilaisille. Heidät oli vangittu oman typeryytensä ja tyhmyytensä vuoksi. Jumala kuitenkin lähetti tämän sydämeltään särkyneen profeetan sanomaan: "Jumala tahtoo minun kertovan teille, että te kuulutte hänelle."

Juuri nyt saatat olla keskellä omien vesiesi tyrskyjä. Saatat tuntea itsesi hämmentyneeksi koetuksen tai kiusauksen vuoksi, joka uhkaa tuhota sinut. Sinun täytyy ymmärtää näistä raamatullisista esimerkeistä, ettei Herra aina tyynnytä vesiä. Hän ei aina estä tulvia nousemasta tai sammuta tulia. Silti hän lupaa tämän: "Minä kuljen kanssasi sen kaiken läpi. Tämä koetus tai olosuhde ei tuhoa sinua. Se ei polta sinua poroksi. Jatka vain kulkuasi. Tulet ulos toisella puolella, ja olen edelleen vierelläsi!"