KRISTUKSEN LÄSNÄOLON SIUNAUS by Gary Wilkerson

Kristus julisti autuaiksi joukon murtuneita, toivottomia uskovia: “Autuaita olette te, jotka olette murtuneita, surevia, hengellisesti köyhiä. Teitä siunataan juuri nyt, ei siksi, että olette tehneet mitään sen ansaitaksenne, vaan koska minä olen teidän kanssanne”( ks. Matt. 5:2- 11).

Mikä valtava ilmestys tämä onkaan! Me saamme siunauksen vain siksi, että Jeesus on kanssamme. Immanuelin siunaus: “Jumala meidän kanssamme” (Matt. 1:23) saa koko merkityksensä Jesajan profetian valossa: “Minä olen valmistanut sinut ja pannut sinut kansoille liitoksi… jakamaan hävitetyt perintöosat” (Jes. 49:8). Kristuksen läsnäolon siunaus vaientaisi meidän kaikki syyttävät äänemme.

Vaientaminen tapahtui kirjaimellisesti aviorikoksesta kiinni saadun naisen kohdalla (Joh.8:1- 11). Uskonnolliset johtajat toivat hänet Jeesuksen tuo ja vaativat myös tätä syyttämään naista. Salaisesti heillä oli aivan toinen syy tuodessaan häntä Jeesuksen luo. He halusivat syyttää Jeesusta!

Oletko koskaan kuullut uskovan syyttävän Jumalaa jostakin? Minä kuulen sitä jatkuvasti ihmisiltä, jotka tulevat sielunhoitoon: ”Jumala ei toimi elämässäni. Rukoilen uskollisesti, mutta hän ei vastaa. Olen tehnyt kaikkeni, mutta hän ei vapauta minua.” Juuri tätä Saatana haluaa meidän tekevän: syyttävän Jumalaa sydämissämme. Siitä syntyy loputon orjuuden kehä.

Jeesus vastasi aviorikkojanaisen ja itsensäkin syyttäjille: ”Mutta kun he yhä edelleen kysyivät häneltä, ojensi hän itsensä ja sanoi heille: ’Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä’ "(Joh.8:7). Jumala ei ollutkaan enää syytettynä. Jeesus oli kääntänyt valokeilan sinne, mihin se kuului: heidän omaan syntiinsä. He vastasivat, kun ”menivät he pois, toinen toisensa perästä” (Joh 8:9).

Huomaa, mitä Jeesus sanoi naiselle: "Nainen, missä ne ovat, sinun syyttäjäsi? Eikö kukaan ole sinua tuominnut?" (Joh.8:10). (Suomalainen käännös vastaa englanninkielistä King James Versiota, suom. huom.) Jeesus sanoo meille juuri samaa tänään: “Missä ovat sinun syyttäjäsi? Missä ovat äänet, jotka sanovat: ’Sinä olet syntinen, toivoton, epäonnistunut?’ He ovat menneet pois. Minä olen nyt sinun vanhurskautesi ja meinä olen vaientanut heidät kaikki”.

Kun nämä äänet jatkavat kirkumistaan ja huutamistaan korvissamme, me kuulemme niiden yläpuolella toisen äänen: ”Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua”(Joh.10:27). Kristuksen ääni puhuu meille: ”Minä olen vaientanut teidän syyttäjänne.” Hänen totuutensa leikkaa läpi kaiken melun ja äläkän omalla rauhallaan, joka käy yli kaiken ymmärryksen.