EI SINUA OLE UNOHDETTU

Niin paljon paineita. Niin paljon kärsimystä. Niin paljon sairauden, tautien ja tuhon aiheuttamaa surua. Niin monta satutettua uskovaa. Niin monta ihmistä kohtaamassa lopullista kriisiä.
Eräs Raamatun kohta sanoo meille: ”Monta on vanhurskaalla kärsimystä”(Ps.34:19). Jakeen toinen puoli muuttaa sen merkityksen kokonaan: ”Mutta Herra vapahtaa hänet niistä kaikista”.
Daavid rukoili: ”Muista, Herra, Daavidin hyväksi kaikkia hänen vaivojansa” (Ps.132:1). Tämä hurskas mies kohtasi paljon kärsimystä. Hänen rukouksensa oli: ”Herra, Sinä olet vapauttanut toisiakin heidän kärsimyksistään. Älä unohda minua! Auta minua, vapahda!”
Apostoli Paavalikin joutui kärsimään paljon. Hän kirjoitti: ”Pyhä Henki jokaisessa kaupungissa todistaa minulle ja sanoo, että kahleet ja ahdistukset minua odottavat”(Ap.t.20:23). Sitten hän lisäsi: ”Ettei kukaan horjuisi näissä ahdingoissa”(1Tess.3:3). Hän siis sanoi: ”Rakkaat pyhät, älkää kysykö, miksi minun on pitänyt kohdata niin paljon kärsimystä. Eivät ne pane minuakaan kyselemään Jumalalta.”
”Vaan kaikessa me osoittaudumme Jumalan palvelijoiksi: suuressa kärsivällisyydessä, vaivoissa, hädissä, ahdistuksissa”(2 Kor.6:4). Huomaa Paavalin korostus: ”suuressa kärsivällisyydessä” Oletko ollut menettämäisilläsi kärsivällisyytesi kärsimyksesi keskellä? Oletko joutunut lannistuksen valtaan niin, että olet ollut heittämäisilläsi pois uskosi?
Pane toivosi Raamattuun ja anna uskon nousta sydämessäsi. Jumala ei ole unohtanut sinua!