KIITTÄKÄÄ JOKA TILASSA

Vähän aikaa sitten eräs ihana nuori uskova purki ahdistuksensa taakkaa minulle.
”Minä tunnen Herran kutsuvan minua työhön nuorison ja lasten pariin, mutta kaikki ovet sen toteutumiseksi sulkeutuvat edessäni jatkuvasti. Rukoilen, että avautuisi toisia ovia, mutta Jumala ei näytä kuulevan rukouksiani. Tunnen itseni niin tarpeettomaksi.
Tällä hetkellä ainoa asia, jossa olen mukana, on slummityössä kerran viikossa. Olen siellä saarnaajan pojan isonaveljenä, koska hänen isänsä on hyvin sairas. En tee yhtään mitään muuta.  Luulen Jumalalla olevan vielä enemmän minua varten.”
Kun kuulin tämän, sanoin nuorukaiselle: ”Haluan sinun ymmärtävän jotakin. Tämän hetkinen työsi on Herralle paljon arvokkaampi kuin, jos saarnaisit tuhansille jollakin areenalla. Tarpeettomuutta ei mitata numeroilla.
Sinulla on tärkeä osa saarnaajan pojan pelastamisessa. Mene ja ole ystävä noille muutamille slummin lapsille, jotka Jumala on antanut sinulle. Tyydy tähän aikaan ja paikkaan. Tiedä olevasi Jumalan täydellisessä tahdossa, koska olet uskollinen pienissä asioissa”.
Kerro, oletko tyytynyt nykyiseen tilanteeseesi, onko sinulla rauha sen suhteen.  Voitko luottaa, että Jumala tekee kyllä täydellistä työtä sinussa kaikkien eri olosuhteitten kautta? Jos et voi, sinusta tulee levoton, toivoton ja lopulta vihainen Jumalalle. Sinusta tulee katkera ja kova.”
Pietari kirjoittaa: ”Sen tähden, uskokoot myös ne, jotka Jumalan tahdon mukaan kärsivät, sielunsa uskolliselle Luojalle, tehden sitä, mikä hyvää on”(1 Piet.4:19). Samoin Paavali neuvoo: ”Kiittäkää joka tilassa. Sillä se on Jumalan tahto teihin nähden Kristuksessa Jeesuksessa”(1 Tess.5:18).