DIOS HACE EL CONTEO

Monista uskovista on tullut hedelmättömiä, kun he ovat istuneet kuolleissa seurakunnissa kuuntelemassa pastoria, jolla ei ole voitelua Jumalalta. Prosessin aikana he ovat nälkiintyneet hengellisesti, kun ei ole ollut hengellistä auktoriteettia. Perheet kärsivät: lapset luopuvat uskosta, avioliitot purkautuvat. Tämän päivän seurakunnissa on synnytetty monia Ismaeleita. Ismael edustaa ”lihaa” ja monet uskovat ovat lihaan sidottuja, jotka kuitenkin väittävät olevansa vanhurskauden perillisiä.

Jumala tulee puhdistamaan ja parantamaan lapsensa oman sydämensä mukaan ja antaa heidät sitten takaisin seurakunnalle. ”Riemuitse, sinä hedelmätön, joka et ole synnyttänyt, huuda ilosta ja riemahda, sinä, joka et ole synnytyskivuissa ollut. Sillä hyljätyllä on lapsia enemmän kuin aviovaimolla, sanoo Herra”(Jes.54:1). Jumala ei puhu vain Ismaelin huoneen tyhjentämisestä ja ihmisten antamisesta oikeamielisille. On kyse paljon syvemmästä asiasta kuin ihmisjoukoista, numeroista ja menestyksestä. Jumala tekee laskelmat, ei ihminen. ”Olisinko minä puhdas, jos minulla olisi väärä vaaka ja kukkarossa petolliset punnuskivet?”(Miika 6:11).

”Herra luettelee, kirjoittaessaan kirjaan kansat: ’Tämäkin on syntynyt siellä’ "(Ps.87:6). Tarkastele uskovien kokoontumisia. He saattavat laulaa äänekkäästi ylistystä kohotetuin käsin, mutta Jumala ei mielisty suuriin joukkoihin. Rokkibändit vetävät suuria ihmisjoukkoja, mutta ei siellä Jumalaa ylistetä. Hän tietää, kuka on pyhä ja ketkä itkevät syntiensä tähden.

Viimeinen herätys tulee siksi, että Jumala säälii omaa nimeään. Hän pyhittää nimensä koko maailman edessä. Haluan jakaa sinulle Hesekielin suuren ennustuksen: ”Niin minun tuli sääli pyhää nimeäni, jonka Israelin heimo saastutti pakanakansain seassa, minne tulivatkin. Sen tähden sano Israelin heimolle: Näin sanoo Herra, Herra: En tee minä teidän tähtenne, Israelin heimo, sitä minkä teen, vaan oman pyhän nimeni tähden, jonka te olette häväisseet pakanakansain seassa, minne tulittekin. Minä pyhitän suuren nimeni, joka on häväisty pakanakansain seassa, jonka te olette häväisseet heidän keskellänsä. Ja pakanakansat tulevat tietämään, että minä olen Herra, sanoo Herra, Herra, kun minä osoitan teissä pyhyyteni heidän silmäinsä edessä. Minä otan teidät pois pakanakansoista ja kokoan teidät kaikista maista ja tuon teidät omaan maahanne. Ja minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan”(Hes.36:21 - 23).