MONET PELASTETAAN

Viimeisinä päivinä Jumala kutsuu pahoja, jotka eivät ole tunteneet häntä koskaan. ”Katso, hänet minä asetin kansoille todistajaksi, kansojen ruhtinaaksi ja käskijäksi. Katso, sinä olet kutsuva pakanoita, joita sinä et tunne, ja pakanat, jotka eivät sinua tunne, rientävät sinun tykösi Herran, sinun Jumalasi, tähden, Israelin Pyhän tähden, sillä hän kirkastaa sinut. Etsikää Herraa … sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta”(Jes.55:4-7).

Tämä tapahtui Uuden Testamentin aikoina, kun pakanat riensivät Kristuksen luokse. He näkivät valon ja ottivat sen vastaan. Taas kerran, viimeisessä armon ja hyvyyden herätyksessä, pahat kuulevat. Ihmisjoukot hylkäävät pahat tiensä ja huutavat avukseen Herraa.

Hän tarjoaa lohdutusta, parantumista ja eheytymistä kaikille, jotka lähtivät hänen luotaan. ”Minä olen nähnyt hänen tiensä, mutta minä parannan hänet ja johdatan häntä ja annan jälleen lohdutuksen hänelle ja hänen surevillensa”(Jes.57:18). Kuinka innoissaan Jesaja mahtoikaan olla tuodessaan tätä sanomaa: ”Oman nimeni tähden minä annan anteeksi tälle saastuneelle morsiamelle ja kutsun hänet takaisin”. ”Minä, minä pyyhin pois sinun rikkomuksesi itseni tähden, enkä sinun syntejäsi muista”(Jes.43:25). Ajattele kaikkia miljoonia luopuneita kristittyjä kaikkialla maailmassa. Times Square – seurakunnassa puolet kääntyneistä on luopioita, jotka ovat lähteneet Jumalan luota. Mikä valtava herätys se onkaan, kun nämä luopuneiden uskovien joukot palaavat! Huumeisiin, alkoholiin, seksuaalisuuteen, epäilyyn ja pelkoon sotkeutuneet kuulevat hänen äänensä ja palaavat. Hän kutsuu huumeriippuvaiset, alkoholistit, prostituoidut, homoseksuaalit ja luopuneet varattomat.

Katsooko hänen armonvuodatuksensa syntiä läpi sormien? Ei koskaan! Ne, jotka vaelsivat pois Jumalasta, ovat niitä, jotka ovat saaneet maistaa Pyhää Henkeä. He tunsivat hänet kerran. Herra lähettää Pyhän Henkensä, lähettiläänsä mukanaan rakkauden sana. Hän kutsuu kaikkia muistamaan hänen rakastavat sanansa ja heidän aikaisemman suhteensa ihanuuden. Hän muistuttaa heitä siitä, kuinka hän kerran suojeli, rakasti ja siunasi heitä.

”Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niin kuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niin kuin murehditaan katkerasti esikoista”(Sak.12:10 - 11).