“HÄN TEKI TÄMÄN MINULLE”

“Ja katso, siinä kaupungissa oli nainen, joka eli syntisesti; ja kun hän sai tietää, että Jeesus oli aterialla fariseuksen talossa, toi hän alabasteripullon täynnä hajuvoidetta ja asettui hänen taakseen hänen jalkojensa kohdalle, itki ja rupesi kastelemaan hänen jalkojansa kyynelillään ja kuivasi ne päänsä hiuksilla ja suuteli hänen jalkojaan ja voiteli ne hajuvoiteella. Ja naiseen kääntyen hän sanoi Simonille: ’Näetkö tämän naisen? Minä tulin sinun taloosi; et sinä antanut vettä minun jaloilleni, mutta tämä kasteli kyynelillään minun jalkani ja kuivasi ne hiuksillaan. Et sinä antanut minulle suudelmaa, mutta tämä ei ole lakannut suutelemasta minun jalkojani siitä asti, kuin tulin sisään. Et sinä voidellut öljyllä minun päätäni, mutta tämä voiteli hajuvoiteella minun jalkani’ ”(Luuk.7:37 -38, 44 – 46).

Oletko koskaan pessyt Jeesuksen jalkoja kyyneleilläsi? Oletko tullut Hänen luokseen pyytämättä mitään itsellesi tai työllesi tai perheellesi? Oletko vain vuodattanut Hänen päälleen hyvältä tuoksuvan lahjan, rakkauden ja palvonnan alabasterilaatikon? Kuuntele, kuinka Hänen sydämensä itkee: ”Sinä et antanut minulle suudelmaa. Et vettä väsyneille jaloilleni! Tämä nainen antoi!”

Matteuksen evankeliumin 26. luvussa toinen nainen tuli Jeesuksen luo ja kaatoi hajuvoidetta Jeesuksen päähän, kun Hän istui syömässä. Opetuslapset näkivät sen ja sanoivat närkästyneenä: "Mitä varten tämä haaskaus? Olisihan sen voinut myydä kalliista hinnasta ja antaa rahat köyhille"(Matt.26:8-9). Me olemme ihan samanlaisia kuin opetuslapset. Me ajattelemme hukkaavamme aikaa, kun olemme yksin Hänen kanssaan palvellen Hänen tarpeitaan, kun niin monet köyhät, kärsivät ihmiset tarvitsevat meidän aikaamme ja rukousaiheitamme, Jeesus sanoi: ”Miksi pahoitatte tämän naisen mieltä? Sillä hän teki hyvän työn minulle. Köyhät teillä on aina keskuudessanne, mutta minua teillä ei ole aina”(Matt.26:10- 11). Itse asiassa Hän sanoi: ”Hän teki tämän minulle”.