JEESUS TULEE KÄSKYHUUDON KAIKUESSA!

”Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasuunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa. Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla” (1 Tess.4:16- 18).

Kreikankielessä sana ”huuto” tarkoittaa rohkaista sanalla, herättää, innostaa, johtaa toimintaan. Arkkienkelin ääni kuuluu kaikkien voittajien korviin. ”Hän on ovella! Tulkaa, rakkaani! Hän, jota te rakastatte, on tullut ottamaan teidät pois”. Tämä ei ole mitään salaista tulemista, ei nurkissa hiljaa. Ei! Jeesus tulee pasuunan kaikuessa, enkelijoukon kanssa, käskyhuudon, arkkienkelin huudon kaikuessa. Kristuksessa kuolleet nousevat ensin kohtaamaan Häntä yläilmoissa. He saavat ensin halata Häntä. Luuletteko, että se tapahtuu hiljaisuudessa? Uusissa ruumiissa! Iankaikkisesti pelastetut ovat vihdoin viimein kotona Jeesuksen kanssa? Rakas lukija, se tulee olemaan jyrisevää riemuitsemista! Kun he iloitsevat, Hän lähettää enkelinsä kaikkialle maailmaan kokoamaan Hänen lapsiaan. Mikä ihmeellinen tervetulojuhla se onkaan!

Tässä Hänen tulemisensa on kiteytettynä muutamaan sanaan: ”Niin me saamme aina olla Herran kanssa”(1 Tess.4:17). Kuinka tyhmää onkaan kiistellä siitä, elämmekö sitten maan päällä vai taivaassa. Taivas on siellä, missä Jeesus on. Jotkut ovat päättäneet, etteivät he koskaan lähde tältä maapallolta, että Jeesus tulee alas meidän luoksemme ja perustaa maailman kuningaskunnan. Minä halua vain tätä: ”Niin saamme aina olla Herrana kanssa”.

Haluatko sinä olla ikuisesti Herran kanssa? Tiesitkö, että Hänkin haluaa olla sinun kanssasi? ”Isä, minä tahdon, että missä minä olen, siellä nekin, jotka sinä olet minulle antanut, olisivat minun kanssani, että he näkisivät minun kirkkauteni”(Joh.17:24). Jätä ajat ja aikakaudet Isän käsiin ja elä joka päivä elämääsi, ikään kuin Kristus tulisi tunnin päästä. Muista kuitenkin, että Hänen tulemukseensa mennessä on tehtävänä paljon työtä.