HÄN ON SINULLE ISÄ, AINA

Oma maallinen isäni moitti minua aina, kun tein jotakin sopimatonta. Aina kun hän antoi minulle selkään, hän kuitenkin lopuksi pani minut halaamaan häntä. Vaikken millään olisi halunnut halata, en ikinä unohda, miten panin pääni hänen olkapäälleen ja purskahdin itkuun.

Hän sanoi minulle aina: ”Minä rakastan sinua, David. Jumalan käsi on sinun päälläsi, enkä aio antaa paholaisen noutaa sinua omiin joukkoihinsa.

Samoin Paavalilta saamme kuulla Taivaallisen Isämme rakastavan moitteen toisessa Korinttolaiskirjeessä. Hän varoittaa: ”Koeta päästä niin kauas synnistä ja maailmasta kuin pystyt. Pakene paholaista”.

”Sen tähden: ’Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias’ "
(2 Kor.6:17 -18).

Jumala sanoo meillä tässä: ”Olen halunnut olla Isäsi enkä aio jakaa rooliani paholaisen kanssa. Jos aiot sekaantua maailmaan ja pitää kiinni joistakin epäpuhtaista asioista elämässäsi, silloin meidän yhteytemme ei pelaa. Jos aiot pitää minua yhtenä ja ainoana Isänäsi, silloin sinun pitää hyljätä maailma ja sen nautinnot, panna pois syntisi. Et voi pitää elämässäsi yhtään likaista asiaa.”

Hän sanoo edelleen: ”Tahdon johdattaa ja ohjata sinua. Tahdon antaa sinulle suosiotani niin kuin vain omille lapsilleni. Siksi en anna sinun tulla luokseni käsin, jotka ovat koskeneet mihinkään saastaiseen. Erota itsesi kaikesta sellaisesta ja sitten otan sinut vastaan poikanani ja tyttärenäni. Minä kaipaan olla sinulle Isä.”

Jos haluat seurata Jeesusta, älä tule hänen luokseen vain puoleenväliin. Tule koko matka pois maailmasta. Sinun Isäsi sanoo: ”Jos luotat minuun Isänä, joka voi vapauttaa sinut, minä lähetän Pyhän Hengen ja annan sinulle voiman ja vallan. Minä annan sinulle toivon, kun olet vielä vaikeuksissa ja vien sinut läpi.”