SEURAKUNNAN MISSIO - TEHTÄVÄ by Gary Wilkerson

Saatat kysyä: “Mikä on seurakunnan tehtävä?” Ehdottaisin vastauksen hakemista Jeesuksen Kristuksen missiosta, tehtävästä. Jos ymmärrämme hänen missionsa maan päällä, tunnemme seurakunnan tehtävän. Jos tiedämme, mihin Jeesus tähtäsi, tiedämme, mihin seurakunnan kuuluu tähdätä.

Jeesuksen missio oli sama kuin hänen Isänsä missio. Hän tuli, hän puhui ja saarnasi. Hän avasi suunsa ja sanoi: ”Minä haluan, että Isäni tahto tapahtuu maan päällä niin kuin taivaissa”(ks. Matt. 6:9- 13 ja Joh.6:38). ”En minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut. Ja hän, joka on minut lähettänyt, on minun kanssani; hän ei ole jättänyt minua yksinäni, koska minä aina teen sitä, mikä hänelle on otollista" (Joh. 8:28 -29). Jeesus sanoo siis: ”En tee mitään, jollen näe Isän tekevän sitä. Minun Isäni toimii minun kauttani.”

Jeesus sai kaiken kunnian, voiman ja vallan Isältä, mutta sitten se kaikki meni hänen kauttaan maailmaan. Usein seurakunnassa olisi tärkeintä, että jaamme sen, mitä olemme saaneet häneltä, aina eteenpäin ulkopuolellemme. Jumala antaa sen meille, me otamme sen vastaan, mutta sitten se loppuu meillä siihen. Jumala tahtoo jatkaa suurempien siunauksien vuodattamista seurakunnalleen. Hän haluaa tehdä sitä niin pitkään kuin me jaamme saamaamme eteenpäin. Me otamme vastaan ja sitten annamme muille ja sitten saamme lisää ja annamme lisää pois ja saamme taas lisää.

Joskus Jumalan siunaus pysähtyy, koska haluamme vain saada mutta emme antaa. Kun seurakunta ei halua antaa, se alkaa vääristyä ja Jeesuksen kuvakin vääristyy.

Jeesus tuli maan päälle Jumalan antama mission sydämessään. Jeesus saarnaa hyvää sanomaa köyhille, hän päästää vangitut vapaiksi, hän vapauttaa ne, jotka ovat kahleissa ja hän parantaa sairaat. Hän julistaa vapautuksen vuotta niille, jotka ovat siteissä. Tämä on myös seurakunnan missio, tehtävä.