JUMALA TAHTOO PUHUA SINULLE!

Jumala haluaisi puhua sinulle, kuin olisit aterialla hänen kanssaan. Hän haluaa keskustella sinun kanssasi, sydämeltä sydämelle, mistä hyvänsä asiasta! Raamattu sanoo: ”Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee Minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän Minun kanssani” (Ilm.3:20).

Tätä jaetta siteerataan usein, kun puhutaan pelastumattomille. Me puhumme Jeesuksesta, joka seisoo syntisen sydämen ovella ja etsii sisäänpääsyä. Mutta ei, Kristus puhuu uskovalle!

Tekstiyhteys osoittaa, että Kristus puhuu niille, jotka ovat puetut valkeaan vaatteeseen (vanhurskauteen), jotka on ostettu tulessa koetellulla kullalla. Heidän silmänsä on voideltu (he ovat päässeet ymmärrykseen). Heitä rakastetaan, nuhdellaan ja kuritetaan (ks. Ilm.3:15- 19). Nämä ovat parannuksena tehneitä, pyhiä ihmisiä, jotka haluavat kuulla Jumalan äänen!

Kun luin kerran toisensa jälkeen jakeen 20, kaksi sanaa tuntui tulevan minua kohti: ”Avaa ovi! Avaa ovi!” Jumalan Henki puhui sydämelleni hyvin selvästi: ”David, syy siihen, ettet kuule ääntäni niin kuin haluaisin sinun kuulevan sen, on siinä, ettet ole hengessäsi kokonaan avoinna kuulemaan!”

Ymmärtääkseni tämä ovi kuvaa antautumista, jota monet uskovat eivät ole vielä täysin tehneet. Useimmat uskovat rukoilevat: ”Herra, tarvitsen pienen neuvon sanan, muutaman ohjeen muistuttamaan sinun rakkaudestasi. Kerro minulle, teenkö oikein vai väärin. Kulje edelläni ja avaa ovet!”

Jeesus vastaa meille: ”Jos et halua minulta muuta kuin johdatusta, voin lähettää luoksesi profeetan. Jos haluat tietää, minne mennä ja mitä tehdä, voin lähettää jonkun ja voit suodattaa kaiken hänen lävitsensä. Älä kuitenkaan hylkää minua!”

Jeesus haluaa läheisyytesi, syvimmät tunteesi, suljetun kammiosi. Hän haluaa istua kanssasi ja jakaa kaikensydämeltään. Hän haluaa puhua kanssasi kasvoista kasvoihin. Ilmestyskirjan kolmas luku kuvaa tätä ihanasti. Se puhuu rakkaudesta ja läheisyydestä, salaisuuksien jakamisesta ja hellistä äänistä.

Kun Jeesus tulee sisään, hän tuo ruoan ja leivän, toisin sanoen itsensä! Kun ravitset itsesi hänellä, saat täyden tyydytyksen!