ULOSPÄÄSY

"Meren halki kävi sinun tiesi, sinun polkusi läpi suurten vetten, eivätkä sinun jälkesi tuntuneet" (Ps.77:19)

Jumala on luvannut
Valmistaa pakotien
Kiusauksesta
Tien, joka vie mereen,
Polun syviin vesiin.
Minä valitin tästä
Ja henkeni nääntyi.
Pakotie?
Mereen?
Syviin ja suuriin vesiin?
Minä puhuin sielulleni
Ja tutkin sitä tarkasti.
Syvät vedet ympäröivät minut;
Minä uin koetusten meressä.
Onko Herra heittänyt minut pois luotaan?
Eikö hän enää ole suosiollinen minulle?
Onko hänen armonsa mennyt ikuisiksi ajoiksi?
Onko Jumala unohtanut olla armollinen?
Vihassaan hän on sulkenut minut
Sekasorron mereen?
Sitten muistin,
Sinä olet johtanut kansaasi niin kuin laumaa
Mooseksen kädellä
Suuriin vesiin
Vedet näkivät sinut, oi Jumala
Ja ne olivat peloissaan.
Syvyydet … olivat huolissaan;
Ne tottelivat
Ja vedet puolittuivat.
Minäkin haluan vaeltaa uskossa
Suuriin vesiin,
Ja jos en kuule askeleitasi jäljessäni,
Kuljen eteenpäin.
Muistan
Kuinka hän halkaisi meren
Ja … pani vedet seisomaan kasoina
.
Minä kuljen läpi
Niiden kanssa.