JUMALAN MIELEN MUKAINEN MIES by Nicky Cruz

Jo poikana Daavid tunsi Jumalan voiman ja suojelun. Aikuiset miehet pelkäsivät Goljatia, jättiläistä, mutta ei Daavid. Hän meni jättiläistä vastaan vain linko kädessään ja voitti hänet. Hän kohtasi leijonia paljain käsin ja karhuja vain keihään avulla. Jumala otti pienen, vähäpätöisen maalaispojan, paimenen ja muutti hänet mahtavaksi soturikuninkaaksi.

Ei kellään hallitsijalla ollut sellaista rakkautta ja kunnioitusta, joita Daavid nautti. Kansa ihaili häntä, hänen palvelijansa tottelivat häntä kyselemättä, hänen vaimonsa täyttivät hänen kaikki tarpeensa ja halunsa. Kuka mies on ikinä elänyt sellaisessa Luojansa siunauksessa, suosiossa, armossa ja hyväksymisessä?

Silti kaikki kalpeni verrattaessa sitä hänen suhteeseensa Jumalaan. Hän rakasti Jumalaa intohimoisesti ja ylisti Häntä runsaasti. Jopa monien velvollisuuksiensa keskellä Daavid vietti tuntikausia kirjoittaen lauluja ja runoja Jumalalle, lauloi Hänelle sydämensä pohjasta. Hän seurusteli maailmankaikkeuden Luojan kanssa niin kuin kuka muu rakastaja hyvänsä seurustelee rakkaansa kanssa. Maailman kaikki kulta ja hopea ja rikkaudet eivät merkinneet Daavidille mitään verrattuna suhteeseen Jumalan kanssa. Tässä olikin hänen salainen voimansa. Se teki Daavidista niin ihmeellisen hallitsijan ja kuninkaan.

Daavid tiesi ilman epäilyksen häivää, ettei hän voisi tehdä mitään ilman Jumalaa. Hän tiesi, että Jumalan antoi voiman hänen luihinsa, veren hänen suoniinsa, viisauden hänen mieleensä ja rohkeuden hänen sydämeensä.

”Se on Jumala”, kirjoitti Daavid, ”joka on minun vahva turvani ja johdattaa nuhteetonta hänen tiellänsä, tekee hänen jalkansa nopeiksi niin kuin peurat ja asettaa minut kukkuloilleni, joka opettaa minun käteni sotimaan ja käsivarteni vaskijousta jännittämään. Sinä annat minulle pelastuksen kilven; ja kun sinä kuulet minun rukoukseni, teet sinä minut suureksi. Sinä annat minun askeleilleni avaran tilan, ja minun jalkani eivät horju. Minä ajan vihollisiani takaa ja tuhoan heidät enkä palaja, ennen kuin teen heistä lopun. Minä lopetan heidät ja murskaan heidät, niin etteivät enää nouse; he sortuvat minun jalkojeni alle. Sinä vyötät minut voimalla sotaan, sinä painat vastustajani minun alleni”(2 Sam. 22:33 - 40).

__________

Nicky Cruz, kansainvälisesti tunnettu evankelista ja tuottoisa kirjailija, kääntyi Jeesuksen Kristuksen luokse väkivallan ja rikoksen elämästä kohdattuaan David Wilkersonin New Yorkissa v. 1958. Hänen dramaattinen kääntymiskertomuksensa julkaistiin ensi kerran David Wilkersonin kirjassa Risti ja Linkkuveitsi ja myöhemmin hänen omassa suosikkikirjaksi muodostuneessa Juokse poika, juokse.