KATSO VIHOLLISEN PAKENEMISTA

”Sillä minä vuodatan vedet janoavaisen päälle ja virrat kuivan maan päälle”(Jes.44:3).

Onko Herra lähettänyt sinulle Hänen janon sammuttavan Sanansa? Onko Hän tullut luoksesi kuivina aikoina ja vuodattanut yllesi Pyhän Henkensä? Juotko Hänen Sanansa puhdasta vettä?

Jos niin teet, olet valmis ottamaan vastaan toisen liitonlupauksen: ”Minä vuodatan Henkeni sinun siemenesi päälle ja siunaukseni sinun vesojesi päälle, niin että ne kasvavat nurmikossa kuin pajut vesipurojen partaalla”(Jes.44:3-4).

Kuten tiedät, pajut kasvavat nopeasti, suuriksi ja ne levittäytyvät laajalle alueelle. Näet niitä usein purojen varsilla ja vesien äärellä. Jumala sanoo tässä: ”Koska olen valinnut sinut, aion vuodattaa Henkeni sinun lastesi päälle. Minä vaikutan heissä kasvun suuriksi ja vahvoiksi Herrassa.”

Kun luet näitä jakeita uudelleen ja uudelleen, kehotan sinua lisäämään siihen niiden lastesi nimet, jotka eivät vielä seuraa Herraa. Ota vastaan Jumalan sinulle antama lupaus rukoillen: ”Herra, sinä sanoit, että vuodattaisit Henkesi lasteni päälle. Siunaa nyt minun poikaani (laita tähän hänen nimensä). Vuodata Henkesi tyttäreni päälle (laita tähän hänen nimensä). Vaikuta heissä jano sinun elävää vettäsi kohtaan, että he kääntyisivät sinun puoleesi.”

Jumala sanoo, että sinun lapsesi lopulta todistavat: ”Minä kuulun Herralle”( jae 5). Mikä ihmeellinen lupaus se onkaan!

Kuitenkaan näitä lupauksia ei ole annettu kenelle hyvänsä, joka vain sanoo: ”Minä kuulun Kristukselle”. Ne on annettu vain nälkäisille, janoisille vanhemmille, niille, jotka juovat päivittäin Jumalan Sanaa, rukoilevat säännöllisesti ja pyytävät Pyhää Henkeä vuodattamaan voimansa ja läsnäolonsa heidän päällensä.

Jos tässä kuvataan sinua, luota Jumalan lupauksiin, niihin kaikkiin! Ota ne vastaan ominasi ja pidä muistuta Herraa niistä rukoillessasi muiden puolesta. Kylvetä sitten perheesi rukouksessa ja katso kuinka vihollinen pakenee.