VOIMME KUULLA HÄNEN ÄÄNENSÄ TÄNÄÄN

Miljoonat ihmiset ovat kääntyneet, koska eräs mies kuuli Hänen äänensä. Saulus ”kaatui maahan ja kuuli äänen”(Ap.t. 9:4). Kun hänestä tuli Paavali, hän kuuli jatkuvasti Herran äänen. Hän tunnisti Paimenensa äänen.

Pietari antoi Vapahtajan äänen tulla itselleen. ”Seuraavana päivänä nousi Pietari noin kuudennen hetken vaiheilla katolle rukoilemaan… Ja tuli ääni, joka sanoi hänelle” (Ap.t.10:9, 13). Kaikki pakanat toivotettiin tervetulleiksi Jumalan valtakuntaan Korneliuksen perhekunnan kanssa, koska yksi mies totteli Hänen ääntään. Meidänkin pitää antaa Hänen äänensä tulla meille. ”Jospa te tänä päivänä kuulisitte hänen äänensä”(Ps. 95:7). Mitä Jumala voisikaan tehdä uskoville, jotka oppisivat kuulemaan taivasta!

Me juoksemme sielunhoitajien ja psykologien luona, luemme kirjoja ja kuuntelemme äänitteitä, toivoen kuulevamme hänen äänensä sen sijaan, että odottaisimme äänen taivaasta tulevan meille. Me haluamme johtajan, jota voimme seurata, suunnitelman tulevaisuutta varten, selvän johdatuksen sanan. Vain harvat tietävät, miten mennä Herran luokse ja kuulla hänen äänensä.

Jumala tahtoo vavisuttaa maata vielä kerran. Koko maailmankaikkeus on valmis Pyhän Hengen synnytyskivuille. ”Katsokaa, ettette torju luotanne häntä, joka puhuu. Jos nuo, jotka torjuivat luotaan hänet, joka ilmoitti Jumalan tahdon maan päällä, eivät voineet päästä pakoon, niin paljoa vähemmän me, jos käännymme pois hänestä, joka ilmoittaa sen taivaista. Silloin hänen äänensä järkytti maata, mutta nyt hän on luvannut sanoen: "Vielä kerran minä liikutan maan, jopa taivaankin"(Hebr.12:25 -26).

Hän on luvannut: ”Taas kerran minun ääneni kuullaan. Ne, jotka kuulevat, järisyttävät maata. Taivas ja maa järisevät. Kuulemalla minun ääneni se, joka pääsee vapaaksi siteistä maan päällä, on vapautettu myös taivaissa.”

Viimeiselle, Laodikean seurakunnalle Herra huutaa: ”Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani”(Ilm.3:20).

Se on Kristuksen viimeinen huuto seurakunnalle: ”Avatkaa. Antakaa minun tulla salaiseen kammioonne. Puhukaa minulle ja antakaa minun puhua teille. Ollaan yhteydessä. Sillä lailla minun suojelen teitä kiusauksen hetkestä, joka on tuleva kaikkeen maailmaan.”