KUN PAHAT PÄIVÄT TULEVAT

Minulle pahat päivät tulevat useimmin silloin, kun olen yksin Herran kanssa etsien hänen sanaansa. Saatan kokea tietämättömyyttä, kun tunnen kokonaisen totuuden valtameren edessäni. Tiedän, etten voi mitenkään tajuta sitä, koska siinä on niin paljon asiaa.

Turhaudun aina vain lisää, kun luen sellaisten julistajien kirjoituksia, jotka elivät kolme sataa vuotta sitten. Lopulta huudan: ”Herra, minulla on kuin vauvan ymmärrys verrattuna näihin hengenjättiläisiin. He elivät näköjään valistumattomassa ajassa ja kuitenkin he jo nuorina kirjoittivat asioista, joita en käsitä vielä vanhana miehenäkään. Miksi minun on niin vaikeaa käsittää?”

Ainoa vastaus, jonka saan, kuuluu Paavalin sanoissa: ”Ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi”(Ef.2:9). Kaikki voima on Jumalassa, myös totuuden ymmärtämisen ja jumalisen elämän säilyttämisen voima. Tämä suuri aarre on saviastioissa, niin että Jumala saisi kaiken kunnian.

Jos sinun paha päiväsi liittyy demonien hyökkäykseen, saatat ajatella olleesi epähengellinen, kun se on kohdannut sinua. Se on kuitenkin kaukana totuudesta.

Eräs jumalinen nuori mies soitti minulle itkien ja päästi suustaan sanat: ”Minulla on tänään ollut elämäni huonoin päivä enkä tiedä, mitä tulisi tehdä. Päälleni tuli kummallinen tunne tänään, enkä pysty ravistamaan sitä pois. Veli Dave, en tiedä, onko Jumalaa olemassa!”

Nuorella miehellä ei ollut aavistustakaan, mistä hänen epäuskoiset ajatuksensa johtuivat. Hän oli järkyttynyt niiden takia. Hän tunnusti: ” En tunne Jumalan läsnäoloa. Nyt en pysty olemaan epäilemättä hänen olemassa oloaan. Mitä pitäisi tehdä? En halua helliä näitä kamalia ajatuksia!”

Sanoin hänelle: ”Älä pelkää äläkä lannistu. Usko minua, tämä on paholaisen vanha temppu, jonka hän tekee nuorille uskoville, jotka ovat arvokkaita Jumalalle. Hän yrittää iskeä uskoosi ja hämmentää sinut.”

Pystyin kertomaan tälle nuorelle miehelle saman asian, jonka olin kertonut pojalleni Garylle, kun hänellä oli elämässään pahoja aikoja: ”Kestä vain. Sinun taivaallinen Isäsi tietää tarkalleen, mitä olet käymässä läp, ja hän auttaa sinut siitä pois. Muista, Jumala on luvannut, ettei hän koskaan hylkää sinua. Mene vain hänen luokseen, yksin uskossa.”