USKO HÄNEN SANANSA

Jos ihmettelet, miksi aina lankeat uudestaan, miksi tunnet itsesi heikoksi ja voimattomaksi, teet asioita, joita vihaat, se saattaa johtua siitä, ettet ole täysin uskonut Jumalan ihaniin lupauksiin.

Jumala antoi Aabrahamille monia lupauksia. Hän lupasi olla tämän kilpenä ja palkkana, voittaa kaikki tämän viholliset ja jopa tehdä hänelle ihmeitä. Sellainen olisi ehdottomasti lapsen saaminen vanhalla iällä. Aabraham uskoi nämä lupaukset ja Jumala sanoi, että hänen uskonsa on vanhurskauttanut hänet.

Samoin, sillä hetkellä, kun lakkaamme taistelemasta hengellisiä vihollisiamme vastaan omin voimin ja alamme istuttaa sydämiimme, että Jumala voi tehdä kaiken lupaamansa, me näemme vanhurskautemme alkavan koittaa.

Jumala auttaa meitä tässä lähettämällä oman Henkensä asumaan sydämiimme. Pyhä Henki on Jumalan voima, ja se voima julistaa sodan kaikkia paholaisen valtoja vastaan: ”Henki (taistelee) lihaa vastaan”(Gal.5:17).

Henki julistaa: “Tämä on nyt minun asuinsijani, paholainen. Sinulla ei ole enää valtaa täällä, ja taistelusi ei ole enää lastani vastaan. Nyt taistelet pelkästään minua vastaan, ja minä estän juonesi ja taistelen sinua vastaan joka rintamalla. Tämä lapsi on nyt Pyhän Hengen temppeli!”

Hengessä vaeltaminen ei ole monimutkaista. Se on yksinkertaisesti sen uskomista, mitä Jumala on sanonut: ”Vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä”(Gal.5:16). Lyhyesti sanottuna: ”Luottakaa Pyhään Henkeen! Uskokaa hänen lupaukseensa ajaa teidän asiaanne ja vaeltakaa siinä hänen lupauksessa, että hän taistelee teidän puolestanne.”

Jumalan sana antaa meille raudanlujan lupauksen, joka varmasti parantaa kaikista mielen huolista: ”Ja minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan. Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen. Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne”(Hes.36:25- 27).

Näetkö, mitä Jumala sanoo? Hänen Henkensä tekee kaiken työn sinussa! Hän puhdistaa sinut, antaa sinulle uuden sydämen ja vie sitten kuuliaisuuteen. Sinun osasi on vain uskoa ollenkaan epäilemättä, että hän pitää sanansa.

Usko ongelmasi, tulevaisuutesi, elämäsi ja syntisi kaikkivaltiaan Jumalan käsiin!