JUMALAN RAUHAN PAIKKA

Jos olet rasittunut, pelko on saanut sinut valtaansa, sinun päällesi on laskettu suuri taakka tai olet huolestunut tulevaisuudestasi, Jumala sanoo, että on olemassa piilopaikka. Se on lepopaikka, jossa löydämme lohdutuksen sieluillemme.
Missä tämä salainen piilopaikka on? Se on omassa mielessäsi oleva kammio, jota Jesaja kuvaa tällä tavoin: ”Vakaamieliselle sinä talletat rauhan, rauhan, sillä hän turvaa sinuun”(Jes.26:3, kursiivi kirjoittajan). 
Kun Jumala sanoo meille: ”Sulje ovesi”, Hän tarkoittaa juuri sitä. Hän osoittaa meille, että on tarpeen sulkea ulkopuolelle kaikki päässämme olevat äänet. Meidän tulee sulkea ovi kaikille ajatuksillemme huomisesta, maailman tapahtumista. Jeesus sanoi meille: ”Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Riittää kullekin päivälle oma vaivansa" (Matt.6:34).  Herra, joka on tuonut meidät uskollisesti näin pitkälle, ei hylkää meitä tulevinakaan päivinä. 
Mieti myös, mitä psalmista rukoilee:
”Jumala, ole minulle armollinen, ole minulle armollinen; sillä sinuun minun sieluni turvaa. Minä turvaan sinun siipiesi suojaan, kunnes onnettomuudet ovat ohitse. Minä huudan Jumalaa, Korkeinta, avukseni, Jumalaa, joka vie minun asiani päätökseen. Hän lähettää taivaasta minulle pelastuksen, kun minua herjaavat minun polkijani. Jumala lähettää armonsa ja totuutensa” (Ps.57:1-3, kirjoittajan kursiivi).
”Kun minä vuoteessani sinua muistan ja ajattelen sinua yön vartiohetkinä. Sillä sinä olet minun apuni, ja sinun siipiesi suojassa minä riemuitsen. Minun sieluni riippuu sinussa kiinni, sinun oikea kätesi tukee minua”(Ps.63:6-8).