VIELÄ NYTKIN

”Mutta vielä nytkin, sanoo Herra, kääntykää minun tyköni kaikesta sydämestänne, paastoten, itkien ja valittaen. Reväiskää rikki sydämenne, älkää vaatteitanne, ja kääntykää Herran, teidän Jumalanne, tykö; sillä hän on armahtavainen ja laupias, pitkämielinen ja armosta rikas, ja hän katuu pahaa”(Jooel2:12- 13).

Kun luen tätä Raamatunkohtaa, huomaan sanat: ”Vielä nytkin”. Kun suuri pimeys lankesi Israelin päälle, Jumala pyysi kansaansa: ”Tulkaa Minun tyköni, vaikka olette työntäneet minut ulos yhteisöstänne, armo näyttää mahdottomalta, ihmiskunta on pilkannut varoituksiani, pelko ja kauhistus peittävät maan. Minä haastan teitä tulemaan takaisin minun tyköni. Olen hidas vihaan ja olen halunnut pidättää tuomioitani ajaksi, niin kuin tein Joosialle”.

Näetkö tässä Jumalan sanoman meille? Hänen kansanaan meitä pyydetään rukoilemaan, ja Hän kuulee meitä ja vastaa pyhiensä totisiin, hartaisiin ja palaviin rukouksiin.

Minulla on varoituksen sana tämän hetken seurakunnalle: Varokaa! Saatana tulee juuri sellaisena pimeänä hetkenä, kun tuho värjyy maan päällä, kun pakanat raivoavat ja terrorisoivat kansoja. Paholainen tietää, että olemme haavoittuvia, ja hän heittää tämän valheen: ”Mitä hyvää pystyt tekemään? Miksi yrität evankelioida muslimeja, kun he haluavat tappaa sinut? Et voi muuttaa mitään. Voisit yhtä hyvin antaa periksi synnin täyttämälle maailmalle. Ei kannata rukoilla Hengen vuodatusta. Kaikki parannuksen tekemisesi on turhaa”.

Jumala tulee meidän tykömme tämän Jooelin kirjan sanan kera: ”Vielä on toivoa ja armoa, vielä nytkin! Minulla on paljon anteeksiantamusta ja olen hidas vihaan. Sinun on nyt aika kääntyä Minun tyköni rukouksessa. Pidätän tuomioni ja tuon jopa siunauksen sinulle.”

Vielä nytkin, murhanhimoisten islamilaisten ääriliikkeiden, leviävän homoseksuaalisuuden aikaan, kun kansamme on menettänyt moraalisen kompassinsa, kun tuomioistuimet ajavat Jumalan ulos yhteiskunnasta, kun pelko tarttuu koko maailmaan, on aika kääntyä Herran tykö rukouksessa.