LOPUTON VARUSTUS

Apostoli Paavali huusi Jumalan puoleen: “Herra, päästä minut tästä piikistä lihassani”. Mutta Herra vastasi hänelle: "Minun armossani on sinulle kyllin"(2 Kor.12:9). Jumala sanoi palvelijalleen Paavalille: Sinä joudut elämään tämän piikin kanssa. Tuskasi keskellä minä annan sinulle kaiken armon, mitä tarvitset. Minulla on varattuna sitä loppumattomiin.”

Herra haluaa meidän tietävän, että hänen armonsa on voimakkaampi kuin mikään helpotus, jonka hän voi tuoda meidän olosuhteisiimme. Miksi? Hänen armonsa ilmentää häntä täydellisesti. Yksinkertaisesti sanottuna, Jumalan armo on Jeesus Kristus täydellisesti ilmestyneenä, kaikessa pyhyydessään, kuitenkin helläsydämisenä.

Meidän taivaallinen Isämme näkee meidän kärsimyksemme ja hän antaa meille nämä ihmeelliset lupaukset:
  • ”Mutta vanhurskasten pelastus tulee Herralta, hän on heidän linnansa ahdingon aikana”(Ps.37:39). 
  • ”Älkää olko vaelluksessanne ahneita; tyytykää siihen, mitä teillä on; sillä hän itse on sanonut: ’En minä sinua hylkää enkä sinua jätä’; niin että me turvallisin mielin sanomme: ’Herra on minun auttajani, en minä pelkää; mitä voi ihminen minulle tehdä?’ "(Hebr.13:5-6). 
  • ”Älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi; älä arkana pälyile, sillä minä olen sinun Jumalasi; minä vahvistan sinua, minä autan sinua, minä tuen sinua vanhurskauteni oikealla kädellä”(Jes.41:10). 
  • ”Katso, häpeän ja pilkan saavat kaikki, jotka palavat vihasta sinua vastaan; tyhjiin raukeavat ja hukkuvat, jotka sinun kanssasi riitelevät. Hakemallakaan et löydä niitä, jotka sinua vastaan taistelivat; tyhjiin raukeavat ja lopun saavat, jotka sinun kanssasi sotivat”(Jes. 41:11- 12). 
  • ”Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, tartun sinun oikeaan käteesi, minä sanon sinulle: ’Älä pelkää, minä autan sinua’... Kurjat ja köyhät etsivät vettä, eikä sitä ole; heidän kielensä kuivuu janosta. Mutta minä, Herra, kuulen heitä, minä, Israelin Jumala, en heitä hylkää”(Jes.41:13, 17). 
Pääset läpi mistä hyvänsä tilanteesta, kriisistä ja tuhosta Jeesuksen Kristuksen armon kautta. Mitä tuleekin tiellesi, se ei haittaa. Hänellä on enemmän kuin riittävästi armoa, ja Pyhä Henki lohduttaa sinua!