JUMALA EI OLE KULKENUT OHITSESI

Suurimpia taakkoja minulla on pastorina: “Voi, Jumala, miten voisin tuoda toivoa ja lohdutusta uskoville, jotka ovat kovan kivun ja kärsimyksen alla? Anna minulle sanoma, joka häivyttää heidän epäilynsä ja pelkonsa. Anna minulle totuus, joka kuivaa murheen kyyneleet ja virittää laulun toivottomien huulille.”

Pyhä Henki puhuu minulle hyvin yksinkertaisen sanoman annettavaksi Jumalan kansalle: ”Mene sanani luokse ja seiso lupauksieni perustuksella. Heitä pois epäilevät tunteesi.” Toivo syntyy Jumalan lupauksista.

Sain vähän aikaa sitten kirjeen, joka sisälsi hyvin kauniin, elävän kuvauksen tästä. Se tuli äidiltä, joka kirjoitti: ”Minun kuusitoistavuotias tyttäreni sairastaa lihasten, jänteiden ja nivelten surkastumistautia. Hänellä on jatkuvat, kovat kivut ympäri vuorokauden. Hän oli balettitanssija ja odotti pääsyä Juillard School’iin New Yorkissa. Nyt hänen unelmansa ovat sirpaleina, kun hän joutui tämän sairauden kynsiin. Lääkäri sanoi, että skaalalla 1-10 hänen kipunsa on 14. Kipulääkkeiden määrä tämän lievitykseen tuhoaisi hänen munuaisensa. Siksi hän ei voi ottaa lääkkeitä.”

Tätä silmällä pitäen on ihmeellistä, että ruumista ja sielua ravistelevan, jatkuvan kivun keskellä tämä äiti ja hänen tyttärensä todistavat, että he ovat panneet toivonsa Jumalan sanaan ja Hän on antanut heille sanomattoman rauhan.

Onko vihollinen yrittänyt kertoa sinulle, että Jumala on ohittanut sinut? Onko sinulla ollut kiusaus päätellä, ettei Herra ole kanssasi? Oletko melkein luopunut uskosta? Pane toivosi Herran sanaan sinua varten: ”Älkää olko vaelluksessanne ahneita; tyytykää siihen, mitä teillä on; sillä hän itse on sanonut: ’En minä sinua hylkää enkä sinua jätä’ "(Hebr.13:5).

”Niin Herra on sorretun linna, linna ahdingon aikoina. Ja sinuun turvaavat ne, jotka sinun nimesi tuntevat; sillä sinä et hylkää niitä, jotka sinua etsivät, Herra”(Ps.9:9 -10).