USKON PITÄÄ PERUSTUA SANAAN

Jumalaa huolestuttaa se, että hänen kansansa usko järkkyy, etteivät he tukeudu häneen kriiseissään. Rakas lukija, pahin syntimme on haluttomuutemme uskoa, että Jumala tekee sen, minkä lupaa. Tämä loukkaa häntä enemmän kuin aviorikos, irstailu, huumeet ja alkoholin väärinkäyttö tai mikä muu lihan synti tahansa.

Hänen sanansa sanoo: ”Näin Herra tietää pelastaa jumaliset kiusauksesta”(2 Piet.2:9). ”Teitä ei ole kohdannut muu kuin inhimillinen kiusaus; ja Jumala on uskollinen, hän ei salli teitä kiusattavan yli voimienne, vaan salliessaan kiusauksen hän valmistaa myös pääsyn siitä, niin että voitte sen kestää”(1 Kor.10:13).

Nämä jakeet ovat joko totta tai sitten valhetta. Jos ne ovat totta, meidän pitää seistä niiden päällä. Jumala tahtoo meidän pystyvän sanomaan: ”Herra, jos kuolen seisoessani tässä, anna minun sitten kuolla uskossa. Luotan sinun auttavan minut läpi kaikesta. Jos kuolen tai elän, olen sinun”.

Tulkoot kaikki helvetin tuulet ja aallot sinua vastaan. Anna niiden tulla. Jumalamme sanoi, että hän on kykenevä ja tietää miten vapauttaa sinut.

Hän tarkoitti, että sinulla olisi ilo, rauha, voitto ja lepo vaeltaessasi hänen kanssaan. Hän etsii miehiä ja naisia, jotka seisovat kaikkea sitä vastaan, mikä tulee tänä pimeänä aikana, palvelijoita, jotka seisovat tyyninä ja rauhallisina, koska Kristus asuu heissä.

Jumala tahtoo, että sinä tulet sellaisen luottamuksen paikkaan, jossa et koskaan enää pelkää, vaan lepäät totisesti hänen voimassaan ja taidossaan. Hän tietää, kuinka vapahtaa sinut kaikista ansoista, koetuksista ja kiusauksista, jos tahdot luottaa häneen.

”Hän yksin on minun kallioni, minun apuni ja turvani: en minä horju. Jumalassa on minun apuni ja kunniani. Minun väkevyyteni kallio, minun turvani on Jumala. Turvatkaa häneen joka aika, te kansa; vuodattakaa hänen eteensä sydämenne. Jumala on meidän turvamme”(Ps.62:6-8).