OLET SIUNATTU by Gary Wilkerson

”Maahan tuli nälänhätä, toinen kuin se nälänhätä, joka oli ollut aikaisemmin” (1Moos.26:1). Jos olet maanviljelijä ja koko toimeentulosi riippuu sadosta, et halua kuulla, että maassa oli nälänhätä. Et varsinkaan, että sen lisäksi oli ollut ”toinen… aikaisemmin”.

Tämän Iisak joutui kohtaamaan. Hänen isänsä oli käynyt läpi nälänhädän, ja nyt tämä toinen oli hänen osansa. Varmaan hän muisti, miten vaikeaa oli ollut ensimmäisen aikana. Se huolestutti hänen sydäntään.

Raamattu sanoo jotakin kiinnostavaa: ”Silloin Iisak meni Abimelekin, filistealaisten kuninkaan, luo Gerariin. Ja Herra ilmestyi hänelle ja sanoi: ’Älä mene Egyptiin, vaan jää asumaan maahan, jonka minä sinulle sanon.

Oleskele muukalaisena tässä maassa, ja minä olen sinun kanssasi ja siunaan sinua. Sillä sinulle ja sinun jälkeläisillesi minä annan kaikki nämä maat ja pidän valan, jonka minä olen vannonut sinun isällesi Aabrahamille. Ja minä teen sinun jälkeläistesi luvun paljoksi kuin taivaan tähdet ja annan jälkeläisillesi kaikki nämä maat, ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki kansakunnat maan päällä, sen tähden että Aabraham kuuli minua ja noudatti, mitä minä noudatettavaksi annoin, minun käskyjäni, säädöksiäni ja opetuksiani’ " (1Moos.26:1-5).

Jakeen 5 avainsana on ”noudatti”. Aabraham totteli Herraa, ja niin teki myös Iisak. Oikeastaan Iisak oli upeasti kuuliainen Jumalalle. Tahdon sanoa tämän niin selvästi ja yksinkertaisesti, kuin voin. Kun sinä tottelet Jumalaa, tuloksena on siunaus. Sinä pelastut armosta, mutta Jumala kutsuu sinua olemaan kuuliainen hänelle.

Kun otat uskon askeleen ja sanot: ”Jumala, tämä on vaikeaa. En tiedä pystynkö tähän, mutta tottelen kuitenkin”, silloin taivaan ikkunat aukeavat sinulle.
Mitä ikinä Jumala pyytääkään sinua tekemään, tottele. Jos hän käskee sinun antaa, tottele. Jos hän käskee sinua menemään, tottele. Älä elä oman tahtosi mukaan. Elä Jumalan tahdon mukaisesti. Silloin siunaukset tulevat sinulle, yllesi ja ympärillesi.