EPÄUSKOSTA PARANTUMINEN

Tutkin kommentaarejani ja löysin listan tapoja epäuskosta ”parantumiseen”. Mikään niistä lukuisista asioista ei kolahtanut minuun. Niinpä pyysin Jumalalta yksinkertaista ratkaisua. Hän antoi minulle kaksi ajatusta eroon pääsyyn sydämeni epäuskosta:

1. Kokoa kaikki huolesi, pelkosi ja taakkasi ja vie ne Jeesukselle hänen kannettavikseen!

”Heittäkää kaikki murheenne hänen päällensä, sillä hän pitää teistä huolen" (1Pe 5:7).

Rakkaani, Jumala kutsuu tässä sinua henkilökohtaisesti: ”Pane kaikki minun päälleni! Älä kanna mitään enää hetkeäkään pidempään. Minä huolehdin sinusta, kaikesta, mitä sinulle tapahtuu ja olen tarpeeksi iso kantamaan kaiken sinun puolestasi!”

Vähän aikaa sitten eräs ystävä soitti minulle perin juurin vaikeassa tilanteessa ja pyysi rohkaisun sanaa. Sinä päivänä olin kuitenkin niin monien huolten saartama, etten pystynyt ottamaan vastaan enempää. Niin vastasin hänelle: ”Olen pahoillani, mutta sinun täytyy soittaa minulle uudestaan. Olen liian raskautettu tällä hetkellä.” Kiitos Herralle, ettei hän koskaan stressaannu. Hänellä ei ole koskaan liikaa tehtävää! Hänen olkapäänsä voivat kantaa kaikkien lastensa taakat! Hän kehottaa: ”Heitä ne kaikki minun päälleni!”

”Heitä murheesi Herran huomaan, hän pitää sinusta huolen, ei hän salli vanhurskaan ikinä horjua” (Ps.55:22). Käy läpi huoliesi lista juuri nyt: ”Jumala, annan sinulle tämän ja tämän ja tuon. Annan sinulle tämän taakan, tämän huolen, tuon ihmissuhteen, tuon ongelman.” Pidä sitten totena, että Hänen tosiaan huolehtii niistä!

2. Pitäydy täydessä uskossa Jumalan sanaan. Ota vastaan Herran haaste elää hänen sanansa mukaan!

'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee' " (Matt.4:4). Sinun täytyy pystyä sanomaan: ”Aion elää ja kuolla Jumalan sanan mukaan!”

Kysyn sinulta: ”Miten voimme luottaa hänen sanaansa lupauksiin iankaikkisesta elämästä, mutta ei jokapäiväisistä tarpeistamme ja ongelmistamme? Uskomme häneen vain vaikeimmissa asioissa. Miksi on vaikeampaa uskoa, että hän auttaa ja johdattaa ja antaa voiman syntiä vastaan? ”Mutta hänelle, joka voi varjella teidät lankeamasta ja asettaa teidät nuhteettomina, riemuitsevina, kirkkautensa eteen” (Juud.1:24). Jumala lupasi tämän sinulle. Anna hänen ottaa itsestäsi huolehtimisen taakka! Mene Herran luo ja haasta hänet hänen omista sanoistaan. Kerro hänelle, että aiot luottaa koko elämäsi niiden varaan! Näytä hänelle, että uskot hänen sanansa, jokaisen niistä ja ole siunattu!