KIELEN PARANTAMINEN

Profeetta Jesaja antaa esimerkin siitä, miten voimme parantaa kielemme.

1. Jesaja meni Herran eteen ja rukoili häneltä näkyä Jumalan pyhyydestä. ”Minä näin Herran istuvan korkealla ja ylhäisellä istuimella” (Jes. 6:1).

Sen, joka haluaa elää Herralle mieliksi, pitää mennä jatkuvasti hänen läsnäoloonsa, kunnes käsittää Jumalan pyhyyden. Kaikki parantuminen, kaikki todelliset siunaukset, kaikki voitot alkavat hänen valtaistuimeltaan. Siellä me näemme Jumalan pyhyydessään.

2. Jumalan pyhyyden läsnäolossa Jesaja varmistui siitä, että hänellä on epäpuhtaat huulet. ”Niin minä sanoin: ’Voi minua! Minä hukun, sillä minulla on saastaiset huulet, ja minä asun kansan keskellä, jolla on saastaiset huulet; sillä minun silmäni ovat nähneet kuninkaan, Herran Sebaotin’ " (Jes.6:5).

Miksi Jesaja huudahtaa: ”Minulla on saastaiset huulet”? Siksi, että hän näki Kunnian Kuninkaan! Syntimme tulevat erityisen raskaiksi, kun tulemme Jumalan läsnäoloon! Hänen pyhien kasvojensa valkeus nostaa esille kaiken, mikä ei ole hänen mukaistaan.

Jesaja antoi Herran koskea ja puhdistaa hänet pyhällä tulellaan. ”Silloin lensi minun luokseni yksi serafeista, kädessään hehkuva kivi, jonka hän oli pihdeillä ottanut alttarilta, ja kosketti sillä minun suutani sanoen: ’Katso, tämä on koskettanut sinun huuliasi; niin on sinun velkasi poistettu ja syntisi sovitettu’(Jes.6:6-7).

Jumalan sanan on elävä kivi ja Pyhä Henki on sen tuli! Juuri nyt Pyhä Henki on koskettanut sinua tämän sanoman kautta. Jumala tahtoo panna tulensa sinun kielellesi ja pyhittää sen. Hän tekee sen, jos annat Jumalan sanan tuomita itsesi! Hän on ainoa, joka voi tehdä sen. Sinun osasi on tunnustaa, niin kuin Jesaja: ”Voi minua, minä olen saastainen!”

Anna tämän sanan mennä suoraan sydämeesi ja puhdistaa sinut tulellaan. Tunnusta: ”Kyllä, juuri minä! En tahdo tämän sanan menevän ohitseni. Puhdista huuleni ja kieleni. Puhdista suuni ja sydämeni!”