KUIVALLA MAALLA

Jumala vaatii, että Punaisen Meren läpi pitää kulkea "kuivaa maata" pitkin. "Israelilaiset voivat käydä meren poikki kuivaa myöten" (2 Moos. 14:16). Merkillisesti Jumala käyttää tätä lausetta neljään otteeseen kertoessaan kansalleen: "Tulette kulkemaan kuivaa maata pitkin".

Voimme nähdä tämän saman lauseen uudelleen, kun Israelia käskettiin mennä Kanaanin maahan. He ylittivät Jordanin kuivaa maata pitkin matkallaan Luvattuun Maahan.

Yksinkertaisesti sanottuna, kuiva maa on polku. Jos olet sillä, olet menossa jonnekin. Et menetä maata jalkojesi alta tai kulje taaksepäin. Sinun kuiva maasi on Herran suunnitelma, hänen työtään sinun elämässäsi ihmeiden tekemistä varten. Liikut kohti ilmestystä, uutta voittoa Kristuksessa, kohti jotain suurempaa.

Raamattu todistaa tästä. Huoma, missä faarao ja hänen armeijansa hävisivät taistelun: Jumalan antamalla kuivalla maalla. Kuiva maa on juuri se paikka, missä paholainen jahtaa sinua. Hän haluaa hyökätä kimppuusi, kun olet heikoimmillasi. Tällä samalla kuivalla maalla Herra poistaa saatanan valtojen ja voimien "voitokkaat vaunut" ”Ja vedet palasivat ja peittivät sotavaunut ja ratsumiehet, koko faraon sotajoukon, joka oli seurannut heitä mereen; ei yksikään heistä pelastunut”(1 Moos.14:28).

Jumala siis sanoo: "Haluan sinun oppivan liikkumaan uskossa. Ei vain saadessasi näyn tai kuullessasi äänen, vaan silloin, kun olet matkasi kuivassa jaksossa. Haluan sinun olevan varma siitä, että minä johdatan sinua jonnekin, vaikket kuule minun ääntäni tai näe eteenpäin, ollessasi kuivalla maalla."

Herra lupaa muuttaa meidän kuivan maamme virvoittaviksi vesilähteiksi: "Kurjat ja köyhät etsivät vettä, eikä sitä ole; heidän kielensä kuivuu janosta. Mutta minä, Herra, kuulen heitä.… Minä puhkaisen purot kalliokukkuloihin, lähteet laaksojen pohjiin; minä muutan erämaan vesilammikoiksi ja hietikon hetteiköksi”(Jes. 41:17 -18).

Rakas pyhä, oletko keskellä kuivuutta? Jumala sanoo sinulle: "Kohta näet sadon. Missä kerran oli kuivaa maata, elämä pulppuaa jalkojesi juuressa. Minä olen luonut sen. Odota hiljaa ja katso, mitä aion tehdä sinun kuivalle maallesi.