ELÄMÄ SIUNAUKSESSA - Nicky Cruz

Tehtyään suuren synnin Daavid rukoili:
”Jumala, ole minulle armollinen hyvyytesi tähden; pyyhi pois minun syntini suuren laupeutesi tähden.  Pese minut puhtaaksi rikoksestani, puhdista minut synnistäni. Sillä minä tunnen rikokseni, ja minun syntini on aina minun edessäni… Peitä kasvosi näkemästä minun syntejäni, pyyhi pois kaikki minun pahat tekoni. Jumala, luo minuun puhdas sydän ja anna minulle uusi, vahva henki”(Ps.51:1-3, 9- 10).
Daavidia tekemä synti vei hänet kauemmaksi Jumalan kasvoista, kuin hän olisi koskaan kuvitellut voivansa joutua. Hänen elämänsä suurin tuska oli siinä, että hän oli poissa Jumalan käden siunauksesta ja suosiosta. Hän ei voinut kestää ajatusta suhteensa menettämisestä siihen ainoaan, jota hän rakasti eniten.
”Älä heitä minua pois kasvojesi edestä, äläkä ota minulta pois Pyhää Henkeäsi.  Anna minulle jälleen autuutesi ilo, ja tue minua alttiuden hengellä”(Ps.51:11 - 12).
JUMALAN TARKOITUKSEN ETSIMINEN
Daavid maksoi kovan hinnan synnistään, mutta ei antanut sen määrittää itseään. Kun hän tuli takaisin järkiinsä, hän itki Jumalalle ja pyysi anteeksiantamusta, jolloin Jumala innokkaasti otti hänet takaisin. Se ei kuitenkaan pyyhkinyt pois synnin tuomia seurauksia.
Jos ennen kiusaukseen lankeamistamme tietäisimme syntimme seuraukset, kuinka moni meistä koskaan lankeaisikaan?  Jos vain voisimme nähdä etukäteen harmin, minkä syntimme aiheuttaa.
Jumalan siunauksessa eläminen tarkoittaa, että meidän tulee etsiä Hänen suunnitelmaansa meitä varten katsoen tulevaisuuteen ja laskien jokaisen päätöksemme hintaa. Meidän täytyy pitää silmämme lujasti kiinnitettyinä Hänen polkuunsa ja olla keskittyneinä ja uskollisina siinä.

Nicky Cruz, kansainvälisesti tunnettu evankelista ja tuottoisa kirjailija, kääntyi Jeesuksen Kristuksen luokse väkivallan ja rikoksen elämästä kohdattuaan David Wilkersonin New Yorkissa v. 1958. Hänen dramaattinen kääntymiskertomuksensa julkaistiin ensi kerran David Wilkersonin kirjassaRisti ja Linkkuveitsi ja myöhemmin hänen omassa suosikkikirjaksi muodostuneessa Juokse poika, juokse.