JUMALAAN LUOTTAMINEN

Ajattele todistusta, jonka olemme antaneet ihanasta Herrastamme. Olemme sanoneet, että Hän on antaja, Jahve Jiree (huolehtija). Olemme julistaneet Hänen lupauksensa pitää huolta lapsistaan. Hän lupaa:
”Mutta minä tein, minkä tein, oman nimeni tähden, ettei se tulisi häväistyksi pakanain silmissä, joitten silmäin edessä minä olin vienyt heidät pois”(Hes.20:14).
Hän sanoo siis: ”Kun minä pelastin Israelin, se ei tapahtunut missään salaisessa sopukassa.  Minä tein heille ihmeitä koko maailman nähden. Nyt haluan tehdä saman teidän sukupolvellenne.”
Rakas lukija, onko sinun tilanteessasi jotakin, mitä et ole vielä antanut Jumalalle? Pyydetäänkö sinua panemaan uskosi johonkin kaukana olevaan oljenkorteen? Oletko tullut tulokseen: ”Vain ihme Herralta voi pelastaa minut”.
JUMALAN KANSA EI JOUDU HÄPEÄÄN
Emme tiedä, miten Jumala aikoo toimia pelastaakseen meidät. Ei kukaan Raamatussa tiennyt. Me tiedämme, että joku Hänen enkeleistään voi karkottaa joukkoja. Herra ei koskaan saata kansaansa häpeään!
Juuri nyt Hän sanoo meille saman kuin Israelille: ”Minä kutsuin sinut synneistäsi ja olen pannut sinut kaikkien ympärilläsi olevien nähtäväksi, jotta sinä kirkastaisit Minun kunniaani ja nimeäni. Minä juuri kutsuin sinut ja Minä pelastan sinut jumalattomien silmien edestä, oman Nimeni tähden.” Niinpä, aiotko nyt vaeltaa sen mukaan, mitä puhut ja väität uskovasi? Annatko Jumalan toimia Sanansa mukaan, jotta Hänen nimensä kirkastettaisiin ihmisjoukkojen edessä?
Ottakaamme omaksemme Daavid rukous näitä aikoja varten:
”Mutta sinä, Herra, Herra, auta minua nimesi tähden, sillä sinun armosi on hyvä, pelasta minut“(Ps.109:21, kursiivi kirjoittajan).
Jumala ei koskaan anna Häneen luottavien joutua häpeään. Hän pitää Sanansa sinulle, koska vaakalaudalla on Hänen oma kunniansa.